به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه یکشنبه شب در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: خراسان جنوبی در زمینه قاچاق کالا به غیر از دو مساله دام و سوخت، استانی پاک محسوب می شود.
وی ضمن تاکید بر تشکیل کار گروه های ویژه سوخت و دام افزود: در حال حاضر فرآیندها در زمینه قاچاق سوخت و دام روشن نیست و باید ضعف های ساختاری در این دو بخش اصلاح شود.
وی قاچاق سوخت و دام را از عوامل مهم تاثیر گذار در اقتصاد ملی و منطقه ای دانست و گفت: باید مساله حمل سوخت در مرز به صورت هدفمند مدیریت شود.
استاندار خراسان جنوبی، ورود دام را یک فرصت منطقه ای و در عین حال تهدید بزرگ ملی معرفی کرد و افزود: اگر واردات دام نظام مند باشد مشکلی در بخش سلامت ایجاد نمی شود اما اگر حتی یک دام آلوده وارد استان شود تمام چرخه سلامت به خطر می افتد.
مروج الشریعه ضمن تاکید بر تحقق شعار سال، حمایت از تولید داخل را تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دانست و گفت: وضع قاچاق کالا در استان نگران کننده نیست، مهم این است که جزو مبادی مرزی در کشور نیستیم که معبری برای کالاهای عمده قاچاق باشیم.
وی به مسئولان ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان توصیه کرد، به سمت دانه درشت ها بروید که کالاهایی را آرام وارد کرده و در انبارهای داخلی انبوه تجاری به صورت قاچاق و مخرب دپو می کنند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بازدیدهایی از محل نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده نیز انجام شود و تصمیم بگیریم تا کالایی ضایع نشود.
وی بر همکاری مردم در بحث مقابله با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: در بخش های واردات کالای قاچاق مهمترین اصل استقبال نکردن مردم از این کالاهاست که باید با فرهنگ سازی در مقابل این پدیده ایستاد.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.