به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: از آنجایی که 85 درصد طرح های معرفی شده به بانک کشاورزی مربوط به بخش کشاورزی است این 2 دستگاه باید نهایت تلاش خود را برای جذب تسهیلات داشته باشند.
وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی و بانک مربوطه باید نهایت تلاش برای جذب تسهیلات و پرداخت آن به متقاضیان طرح های اشتغال را داشته باشند و حتی برای یک ریال تسهیلات جذب نشده باید پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: در حالی به مدت زمان تعیین شده پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نزدیک می شویم که هنوز بین برخی دستگاه های اجرایی و بانک عامل اختلافاتی بر سر استعلامات و سایر مسائل مربوط به تسهیلات اختلاف وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون هر هفته جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان برای تسهیل قوانین و مسائل بین دستگاه ها و بانک ها اعم از استعلامات، وثایق و سایر موارد برگزار شده و اکنون که به پایان خط رسیده ایم دیگر زمان بیان مشکلات نیست.
مروج الشریعه ادامه داد: هر گونه مشکلی که دستگاه های اجرایی یا بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات داشته اند تاکنون باید رفع شده باشد و اکنون فقط زمان انعقاد قرارداد، جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات است.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باید پاسخگوی عدم جذب تسهیلات در استان باشند، یادآور شد: هنوز به حد آستانه جذب تسهیلات نرسیده ایم و معلوم نیست تاکنون چند استان ما را پشت سر گذاشته اند.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی اکنون نبایداز مشکلات بگویند بلکه نهایت تلاش خود را برای جذب تسهیلات بکارگیرند.
مروج الشریعه، سهم اعتبارات جذب شده توسط بانک کشاورزی را پایین دانست و گفت: این بانک باید تا ریال آخر تسهیلات ابلاغی به استان را جذب و پرداخت کند.
وی از روند کند جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل گلایه کرد و افزود: بهتر است مدیران دستگاه های اجرایی به استان هایی که میزان جذب بالایی دارند رفته و روند جذب را یاد بگیرند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در فرصت باقیمانده دستگاه های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریعتر طرح های با رقم بالا را به بانک معرفی و تسهیلات را جذب کنند.
مروج الشریعه اضافه کرد: همچنین طرح های بالای 6 میلیارد تومان تسهیلات باید به صورت خاص توسط دفتر جذب و سرمایه گذاری بررسی شده و هر گونه مسئله ای دارد با همکاری دستگاه اجرایی مربوطه حل شود.
وی اظهار داشت: اگر طرح های زمانبر برگشت زده شده و مجدد بخواهد به بانک عامل معرفی و در بانک معطل بماند لطمه بزرگی به سهم استان در جذب تسهیلات طرح های اشتغال وارد خواهد کرد و امکان جایگزینی طرح ها در این مدت کوتاه نیز وجود ندارد.
وی یادآور شد: طرحهای بالای 6 میلیارد تومان هر گونه مشکلی از جمله ابزار، وثایق، نوع، تعریف، توانایی و تمکن و سایر موارد دارند باید در همین هفته حل شده و هفته آینده گزارش پرداختی یا تصویب نهایی یا همان انعقاد قرارداد طرح اعلام شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست افزود: اعتبار ابلاغی این بانک در اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری 59 میلیارد تومان است.
امیراحسان قزلباش گفت: در حال حاضر 270 طرح اشتغال با رقم 162 میلیارد و 900 میلیون تومان به این بانک معرفی شده است که 85 درصد طرح ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
وی بیان کرد: بر اساس تقسیم شهرستانی تاکنون 66 طرح به رقم 499 میلیارد ریال برگشت، 35 طرح با 143 میلیارد ریال پرداخت و 16 طرح با 178 میلیارد ریال درمراحل نهایی تکمیل پرونده قرار دارد.
وی اظهار داشت: بانک کشاورزی خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه دهم جذب اعتبارات را به خود اختصاص داده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.