حسین سرچاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال یکهزار و 200 هکتار کشاورزی حفاظتی محصول پنبه در این شهرستان انجام می شود.
وی ادامه داد: شهرستان بشرویه یکی از مراکز 10 گانه کشت کشاورزی حفاظتی در کشور بوده که امسال نیز برای کشت پنبه در مساحت هزار و 200 هکتار برنامه ریزی انجام شده است.
وی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی کمترین تردد ماشین آلات را دارد، گفت: برای این نوع کشاورزی 30 دستگاه بذرکار مخصوص وارد شهرستان و تحویل کشاورزان شد.
سرچاهی اضافه کرد: امسال هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت مستقیم پنبه داریم که به محض برداشت جو و گندم در بقایای آن با دستگاه های بذکار مخصوص پنبه کشت می شود.
مدیرجهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به اقلیم گرم و خشک منطقه اظهار داشت: این امر موجب فقر زمین و نفوذ ناپذیری آن شده که لازم است کشاورزی حفاظتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت خاک در کنار مساله آب گفت: در کشاورزی حفاظتی صرفا به دنبال کارهای ترویجی هستیم و سایر هزینه ها به عهده خود کشاورز است.
سرچاهی از تحویل هشت دستگاه بذرکار کشت مستقیم به کشاورزان در سال جاری خبر داد و افزود: کشاورزان برای هر دستگاه 5 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند و مابقی قیمت آن به صورت تسهیلات 5 ساله با سود 15 درصد پرداخت می شود.
شهرستان بشرویه به قطب پنبه کاری خراسان جنوبی مشهور است و کشاورزی حفاظتی در مورد زراعت این محصول با مشارکت مرکز تحقیقات مشهد در حال انجام است.
این شهرستان از حیث کشاورزی حفاظتی در کشور پیشرو بوده و تاکنون نتایج بسیار خوبی از آن بدست آمده است.
شهرستان بشرویه در 300 کیلومتری شمال غرب مرکز استان قرار دارد. هشت هزار و 92 هکتار از مساحت آن را اراضی باغی و 17 هزار و 900 هکتار را اراضی زراعی تشکیل می دهد. منابع آبی این شهرستان شامل 260 حلقه چاه عمیق، 82 رشته چشمه و 192 قنات است.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.