به گزارش ایرنا موسوی کیا عصر دوشنبه در دومین شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: با توجه به این کمبود ها فقط چهار پروژه مصلی نژاد، دکتر حسین زاده، کمیساریای اتباع خارجی و ترابی زاده چهکند قرار است تا سال تحصیلی جدید به فضای آموزشی استان اضافه شود که قابل توجه نیست.
وی ادامه داد: بیشترین مشکلات فضای آموزشی مربوط به مرکز استان و شهرهای اقماری آن است که با توجه به سیاست های اجرایی برنامه سازماندهی و مدیریت بهینه نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید باید در زمینه کاهش نابرابری ها تلاش کرد.
وی متناسب سازی مصارف سازمانی، تهیه تراز نیروی انسانی شهرستان ها، بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش استان به منظور ساماندهی نیروی انسانی با اولویت مدارس دولتی و حمایت از فعالیت و توسعه مدارس غیر دولتی را از مهمترین اهداف برنامه مدیریت منابع انسانی بیان کرد.
موسوی کیا، مرزی بودن استان، تراکم پایین جمعیتی، مناطق بیابانی، صعب العبور بودن برخی جاده های روستایی و مساحت زیاد استان را از مهمترین چالش های پیش روی اجرای طرح مدیریت منابع انسانی در سال تحصیلی آینده ذکر کرد.
به گفته وی ، تطابق نداشتن سهمیه های اختصاص یافته و استخدام پیمانی، استقرار کامل نظام آموزشی و کمبود فضا، میانگین سنی بالای نیروهای آموزشی، پراکندگی روستاهای محروم و کاهش رشد جمعیتی از مهمترین چالش های داخلی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است.
وی تصویب شاخص های به کارگیری کارکنان آموزشی، خرید خدمات آموزشی و برون سپاری، حق التدریس آزاد، ساماندهی مجدد نیروهای حق التدریس آزاد، تدریس مدیر و معاون و ادغام کلاس های کم جمعیت هم پایه در یک مدرسه برای ترغیب دانش آموزان مدارس کم جمعیت روستایی به مدارس شبانه روزی را جزو راهکارهای برون رفت از این چالش ها بیان کرد.
سرپرست آموزش و پرورش یکی از مهمترین مشکلات آموزشی را وجود مدارس و کلاس های کمتر از شاخص جمعیتی عنوان کرد: اگر این دانش آموزان به مدارس شبانه روزی ترغیب شوند ضمن استفاده از امکانات آموزشی بهتر از معلمان با تجربه تری هم بهره منده خواهند شد.
وی رشد سیل جمعیت دانش آموزی، کمبود فضای آموزشی، خروج فرهنگیان بازنشسته و درصد پایین ورودی فرهنگیان را از مهمترین مشکلاتی دانست که آموزش و پرورش را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی در ادامه از دستگاه های ذیربط و خیران مدرسه ساز خواست با دیدی ویژه نسبت به تامین فضاهای آموزشی و توسعه و تجهیز هنرستان های کاردانش نگاه کنند تا کمبود های موجود به آموزش و پرورش دانش آموزان ضربه ای وارد نکند.
هفته بزرگداشت معلم، تعیین تکلیف استخر ظفر و جشنواره خیرین مدرسه ساز از مصوبات اولین شورای آموزش و پرورش بود که در هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل از معلمان، معرفی معلم اثر بخش و سایر برنامه ها صورت گرفت، استخر ظفر در دور دوم مناقصه است و جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور 400 خیر و تعهد 21 میلیارد تومان به پایان رسید.
استقرار کامل نظام آموزشی جدید ( بررسی و تحلیل ساماندهی نیروی انسانی) کمبود فضای آموزشی مرکز استان و کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و پرورشی از مصوبات دومین جلسه شورای اموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال 97 بود.
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.