به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: امید است دولت تکلیف برجام و سایر مشکلات جامعه را به زودی مشخص و حل و فصل کند.
وی ادامه داد: قلدرهای آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و در برجام به تعهداشان عمل نکردند لذا برای حل مشکلات مردم مذاکره دردی را دوا نمی کند.
وی اضافه کرد: مشکلات ما داخلی بوده و در داخل هم حل می شود نباید به مذاکره چشم امید داشت چرا که آمریکا و غرب به دنبال سلطه بر جهان هستند.
وی یادآور شد: آمریکا، انگلیس، محور غربی و عربی و آل سعود مزدور برای از بین بردن مردم مظلوم یمن دست در دست هم گذاشته اند و بیش از سه سال است که این ملت مظلوم را بمباران می کنند و اوج توحش دنیای غرب را مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: مردم و مسئولان باید باطن توخالی فرهنگ مادی را بیشتر بشناسند و هوشیار باشند و بدانند این جریانات بر حسب زمان تغییر می کند.
وی ادامه داد: از ابتدا جبهه حق و باطل در مقابل هم بودند و امروز نیز جبهه کفر و نفاق باهم متحد شدند و در مقابل جبهه ناب اسلامی ایستاده اند.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی چنگال چدنی و چهره زشت فرهنگ مادی غرب را آشکار ساخته است افزود: مردم و جوانان باید ماهیت آمریکای جهانخوار و فرهنگ مادی غرب را بشناسند و بدانند اینها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه به دنبال چپاول و سلطه بر جهان هستند.
وی عنوان کرد: امروز اروپا و آمریکا در کنار ملت عربستان که هیچ دموکراسی در آنجا وجود ندارد قرار دارند و با هم علیه ملت مظلوم یمن متحد شده تا آنان را از پای درآورند.

** دولت برای توطئه های دشمن و خروج آمریکا از برجام تدبیر کند
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: نباید به دنبال مذاکره مستقیم با ترامپ باشیم و این حرف ها سادلوحی نیست بلکه خیانت به انقلاب و خون شهدا است.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد : از دولت تدبیر و امید انتظار داشتیم برای توطئه های دشمن و خروج آمریکا از برجام تدبیری می اندیشید.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران از آمریکای خارج از برجام بیزار است افزود: دولت بداند ملت ایران از مذاکره با آمریکا و اروپا خارج از برجام و غیر از مسائل هسته ای بیزار بوده و هر اقدام و حرکتی در این مسیر را به شدت محکوم می کنند.
وی در ادامه به وضعیت گرانی و نابسامانی وضعیت ارز و طلا در کشور اشاره کرد و گفت: خواب آشفته دشمن تعبیر نمی شود و دولت و مسئولان باید اوضاع را سرو سامان دهند.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مشکلات ما در داخل قابل حل است، یادآور شد: دولت باید امید خود را از خارج قطع و بر داخل تکیه کند مبادا برخی از نفوذی ها خیال خام در سر بپرورانند.
حجت الاسلام مختاری از دولت خواست با جدیت بیشتر برای مشکلات توده مردم فکر اساسی کنند تا فشار اقتصادی از روی آنان برداشته شود.
وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه تبلیغ عالمانه و به روز دین است تا معارف الهی را به مردم ابلاغ کنند.
وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی و 72 تن از یارانش افزود: مهمترین رکن قوه قضاییه عدالت خواهی و عدالت محوری است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.