به گزارش ایرنا علی اربابی روز دوشنبه در نشست خبری در راستای اطلاع رسانی کارآمد به بیمه شدگان افزود: بدهی دانشگاه علوم پزشکی تا ابتدای شهریور، بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان آبان ماه، موسسه های خصوصی پاراکلینیک، پزشکان طرف قرار داد، توانبخشی ها تا ابتدای بهمن ماه و داروخانه های طرف قرارداد تا پایان سال 96 تسویه شده است.
وی با بیان اینکه 62 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: مجموع جمعیت بیمه شده سازمان بیمه سلامت در استان حدود 475 هزار نفر است.
وی گفت: این تعداد در صندوق کارکنان دولت 66 هزار نفر، سایر بخش ها 13 هزار، صندوق بیمه همگانی حدود 61 هزار نفر، بیمه روستاییان و عشایر 331 هزار نفر و صندوق بیمه ایرانیان حدود هزار و 500 نفر تحت پوشش بیمه هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان دولتی و تخصصی در حوزه بیمه درمان، تنها سازمان انحصاری نماینده دولت در بحث بیمه است که با آحاد مردم در ارتباط است.
اربابی یادآور شد: این سازمان جزو مردمی ترین سازمان های کشور محسوب می شود که برقراری عدالت اجتماعی در بخش سلامت، تجمیع منابع مالی سلامت، رفع هم پوشانی بیمه های درمانی، یکسان سازی سیاست ها و روش های اجرایی حوزه بیمه سلامت، تشکیل پرونده بیمه سلامت و سایر موارد جزو اهداف آن است.
وی عنوان کرد: جامعه هدف این سازمان از یکسو آحاد مردم و از طرفی قشر فرهیخته جامعه پزشکی است که در خصوص موضوعات پزشکی ورود پیدا کرده و هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارد این سبب می شود جایگاه این سازمان در سطح کشور مهم تلقی شود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: سازمان بیمه سلامت از یکسو تامین کننده منابع درمان در کشور است از طرفی باید منابع مالی را مدیریت کند چون منابع سازمان های بیمه گر در تمام دنیا محدود است و این نامحدود نبودن منابع مدیریت منابع و مصرف را به دنبال دارد.
اربابی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا ضمن اینکه مردم بتوانند از خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان استفاده کنند، هزینه های درمان آنها نیز کنترل شود تا منابع محدود در بهترین جای ممکن هزینه شود.
وی تاکید کرد: برای مدیریت منابع مالی سلامت نیازمند مشارکت مردم هستیم و انتظار می رود مردم از مراجعات کم اهمیت به پزشکان یا چکاپ های بی مورد پزشکی اجتناب کنند در این صورت از حقوق خود دفاع کرده و سازمان بیمه را حمایت کرده اند.
وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان دولتی دنبال سود نیست، اظهار داشت: صیانت از منابع سازمان های بیمه گر توسط جامعه پزشکی سبب می شود پرداختی سازمان های بیمه گر به طرفین قرارداد به موقع و به سامان انجام شود وقتی این اتفاق بیفتد توانسته ایم از حقوق و منافع و جامعه طرف قرارداد حمایت کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بر لزوم الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه های بیمه تاکید کرد و افزود: این مهم توسط سازمان در حال بررسی و پیگیری است که با اجرای آن می توان به نحو شایانی منابع بیمه را حفظ و از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.
اربابی ادامه داد: در سازمان بیمه سلامت به جد دنبال توسعه، بهینه سازی و بروزرسانی هستیم تا در حداقل زمان ممکن به آرزوی حذف دفترچه برسیم ، با این اقدام از منابع سازمان های بیمه گر نیز صیانت صورت می شود.
وی از برگزاری همایش کشوری « مدیریت منابع و مصارف با رویکردهای نوین در تجویز منطقی خدمات پزشکی» در استان خبر داد و گفت: این همایش با تولیت بیمه سلامت استان روز پنجشنبه 31 خردادماه جاری در تالار شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در همایش یاد شده اندیشمندانی از منطقه 9 کشور ( استان های خراسان) حضور خواهند داشت که صیانت از حقوق بیمه شدگان یکی از اهداف این همایش در نظر گرفته شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی 30 خرداد را آخرین مهلت حضور در همایش یاد شده دانست و یادآور شد: تاکنون 12 مقاله به این همایش ارسال شده است و سخنران ویژه این همایش دکتر پوررضا استاد تمام دانشگاه تهران با تخصص اقتصاد سلامت خواهند بود.
وی از اجرای طرح استحقاق سنجی بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: از ابتدای ماه آینده طرح یاد شده برای بیماران بخش بستری اجرا می شود.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح فرد بیمه شده برای دریافت خدمت از مراکز درمانی از نظر هم پوشانی، جنسیت، تاریخ اعتباری دفترچه شناسایی و ارزیابی می شود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.