پرویز آرامنش روز دوشنبه در حاشیه کارگروه مدیریت پسماند خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های انجام شده 99 درصد بیابانزایی علل انسانی دارد که اگر با خردمندی عمل کنیم این درصد کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: طبق قانون مدیریت پسماند، وظیفه جمع آوری و امحای پسماند بر عهده خود دستگاه هاست که شهرداری ها هم به عنوان متولی دفن زباله های خانگی باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
به گفته وی هم اکنون در برخی از شهرستان ها به خصوص بیرجند به علت تخلیه نخاله های روستاهای اطراف در محل دفن زباله این شهرستان، با مشکل مواجه هستیم که دهیاران باید هر چه سریعتر برای مرتفع شدن این مشکل اقدام کنند.
وی ادامه داد: این مشکل با مذاکره و پرداخت حق سهم قابل حل است که در حوزه مدیریت شهری تعریف شده است.
آرامنش اظهار داشت: الزام تولید کننده ها در مدیریت پسماند یکی از مباحث ضروری در این حوزه است که دستگاه های ذیربط با تدوین برنامه ای مشخص باید نسبت به این امر اقدام کنند.
وی در ادامه تدوین طرح جامع خدمات شهری در شهرستان های بیرجند، قاین و سرایان را ضروری دانست و گفت: با توجه به اهمیت این مهم در تامین منابع اعتباری امیدواریم هرچه زودتر این طرح ها عملیاتی شود.
حضور مدیران در کارگروه، ارایه برنامه مدیریت پسماند از سوی دستگاه های اجرایی و تعیین تکلیف مکان های دفن زباله از سوی شهرداران از مصوبات کارگروه قبلی مدیریت پسماند بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
این کارگروه بنا به تصمیم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و به دلیل ارایه نشدن اطلاعات کافی از برخی دستگاه ها در خصوص مدیریت پسماند قرار شد 15 روز دیگر برگزار شود و مدیران دستگاه ها موظفند با اطلاعات کامل و ارایه گزارش در این کارگروه شرکت کنند.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.