محمد شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 70 خانه ورزش روستایی توسط هیات روستایی و بازی های بومی و محلی و 30 خانه ورزش با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تجهیز می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون 200 خانه ورزش روستایی در استان در سنوات گذشته راه اندازی شده است در مابقی روستاها بر اساس جمعیت فعال روستا و نداشتن امکانات ورزشی این روستاها انتخاب شده اند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع سال جاری تعداد خانه های ورزش روستایی استان به 300 خانه افزایش می یابد.
شفیعی با بیان اینکه تجهیزات این خانه های ورزش شامل میزهای پینگ پنگ ،شطرنج، فوتبال و تخته دارت و تشک تاتامی است افزود: با توجه با تعامل و همکاری که با بخشداری ها و دهیاری های استان انجام شده ، تجهیزات توسط آنها تامین شده است.
به گفته وی، در بحث شور و نشاط اجتماعی با همکاری وزرات کشور، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی تلاش می شود در یک ماه آینده خانه های ورزش روستایی تجهیز شوند.
وی یادآور شد: از آنجایی که در خراسان جنوبی حدود 40 درصد جمعیت آن در بیش از یک هزار 700 روستای دارای سکنه ساکن هستند لذا توجه به این قشر بخصوص ایجاد زیرساخت های ورزشی برای آنان اهمیت ویژه ای دارد.
وی افزود: در پنج ماه گذشته با توجه به ابلاغ 27 صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده و واریز اعتبار مربوطه به حساب هیات روستایی و بازی های بومی و محلی استان توسط فدراسیون، بحث خرید و تجهیز خانه های ورزش روستایی پیگیری شده است.
شفیعی گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل مربوطه از فدراسیون بحث برگزاری مناقصه تجهیزات توسط فروشندگان استانی برگزار شده است و بعد از تایید مکان توسط هیات استان تجهیزات مورد نظر توزیع خواهد شد.
9866* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.