به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد ولی عارفی روز سه شنبه در نخستین نشست ستاد شهرستان بیرجند کنگره سرداران، امیران و 2000 شهید خراسان جنوبی افزود: برگزاری کنگره‌ های شهدا به مثابه تزریق حیات به کالبد جامعه و نسل جوان است.
وی اظهار داشت: این بزرگداشت ها، یادآور فداکاری‌ و رشادت‌های رزمندگان و شهیدانی بوده که امنیت و آرامش امروز ما مدیون آنان است.
مسئول دفتر امام جمعه بیرجند گفت: در راه شهدا هرچه هزینه شود سرمایه گذاری است و در این راه هرچه به لحاظ فکری و امکانات در اختیار داریم باید با کمال میل هزینه کنیم.
وی با بیان اینکه حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس ریشه قرآنی دارد افزود: امروز برای حفظ آثار تمدنی هزینه ‌های هنگفتی می‌شود و برای حفظ آثار شهدا باید حساسیت بیشتری داشت.
حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست چون موجب حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.
وی گفت: حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از واجبات است که با حفظ یادمان، قبور، نامه ‌ها و آثار باقی مانده از شهدا میسر می شود.

**مرکز ثقل کنگره شهدا در بیرجند است
فرماندار بیرجند هم در این نشست گفت: کنگره ملی 2000 شهید خراسان جنوبی اقدامی عظیم و ارزشمند بوده که مرکز ثقل برگزاری برنامه های آن در بیرجند مرکز استان است.
علی ناصری بیان کرد: برای هر شهرستان در حوزه کنگره ملی شهدای استان یک برنامه محوری و برای شهرستان بیرجند نمایشگاه به عنوان سنگین ترین برنامه پیش بینی شده است.
وی افزود: برگزاری این نمایشگاه به لحاظ تدارکات و تامین مایحتاج، برنامه بزرگی است که همکاری همه دستگاه ها را می طلبد و فضاسازی، تبلیغات شهری و محیطی در شهرها و روستاها و مسیرهای منتهی به بیرجند نسبت به دیگر شهرستان ها بیشتر خواهد بود.
وی گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای برگزاری کنگره همه برنامه ها را کفایت نمی کند و نیازمند کمک های مردمی هستیم که در این خصوص در جلسات مختلف برای شرکت همه اقشار در برگزاری کنگره برنامه داشته باشیم.
فرماندار بیرجند گفت: کمیته های اقشار، دانش آموزی، فرهنگیان، دانشجویان و استادان، بانوان، امنیت و انتظامات، پشتیبانی، مالی، خدمات، یادواره ها، فرهنگی، هنری، اجتماعی، کمیته ورزش و تربیت بدنی، نمایشگاه و ایثارگران و حفظ آثار و رسانه کمیته های 10 گانه ستاد شهرستان های کنگره است.
وی افزود: برنامه هایی که در این کمیته ها پیگیری می شود در راستای سیاست گذاری های کمیته استانی است.
ناصری اظهار داشت: برای انجام هرچه بهتر کارها، ستاد استانی کنگره اقدام به تهیه چارت سازمانی برای ستادهای شهرستانی کرده که برای همه شهرستان ها ستادهای اجرایی پیش بینی شده و مسئولیت هر ستاد با امام جمعه است.
وی گفت: جانشینی ستادهای شهرستان برعهده فرمانداران و دبیری آن بر عهده فرماندهان سپاه شهرستان هاست و کمیته های 10 گانه در چارت استانی باید در شهرستان هم تشکیل شود و اقدامات لازم برای کمیته ها مشخص شده است.
وی اضافه کرد: یک برنامه اجرایی محوری بر عهده ستاد شهرستانی کنگره، برگزاری نمایشگاه است و نیاز به پشتیبانی های خاص دارد که اداره های مختلف در حوزه امکانات خود باید در اختیار نمایشگاه باشند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در سطح استان کارگروه حفظ آثار و نشر ارزش های شهدا را داریم و مسئولیت کمیته اسناد مربوط به شهدا با این اداره کل است.
محمدرضا فخر ادامه داد: کمیته جمع آوری اسناد شهدا در شهرستان ها عقب ماندگی دارد که با همکاری همه دستگاه ها این موضوع را به شکل مطلوب پیش می بریم.
وی گفت: کارهایی در زمینه آموزش و تهیه فرم مربوط به جمع آوری اسناد شهدا و ایجاد گروه هایی در این خصوص انجام شده است و در حوزه شهیدان مرتبط با اداره ها کار جمع آوری اسناد 155 شهید مرکز استان را در حال حاضر انجام می دهیم.
کنگره ملی شهدای استان خراسان جنوبی امسال برگزار می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.