به گزارش ایرنا مهران سرپرست در مراسم افتتاح و راه اندازی خانه جوان خراسان جنوبی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان به ازای هر پنج هزار نفر جمعیت در حوزه سنی 15 تا 29 سال باید یک سازمان مردم نهاد جوانان داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در 12 موضوع فعالیتی از این 20 سمن فعال، 9 سمن در مرکز استان و 11 سمن درشهرستان ها فعالیت می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته، 95 طرح توسط سمن های استان انجام شد و 900 میلیون ریال از طرف این اداره کل حمایت مالی شدند.
سرپرست گفت: مکان کنونی خانه جوان استان با تلاش جوانان راه اندازی شده است.
وی افزود: با توجه به رویکردی که دولت تدبیر و امید در بحث گشایش و ورود جوانان به حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته در سال 1395، راه اندازی خانه جوانان به عنوان مرکز رشد اجتماعی جوانان در دستور کار ورازت ورزش و جوانان قرار گرفت.
وی اظهار کرد: بحث هایی در خصوص مکانیزم راه اندازی، فلسفه شکلی خانه های جوان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، با نگاه ویژه ای که شخص وزیر ورزش و جوانان در سال 96 به حوزه جوانان داشتند 23 استان کشور صاحب خانه جوانان شدند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در برش اولیه راه اندازی خانه جوان به این استان از سوی وزارت ورزش و جوانان اعتباری تخصیص پیدا نکرد، با همکاری حوزه معاونت ساماندهی حوزه این وزارتخانه از محل اعتبارات 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده هشت استان باقی مانده هم به این جمع پیوست.
سرپرست گفت: امروز یکی از اهداف دولت تدبیر و امید در بحث توسعه مشارکت های اجتماعی جوانان در خراسان جنوبی محقق شد.
وی افزود: امیدواریم چند روزه آینده عملیات اجرایی یک خانه جوان وزین به مساحت هزارو 800 متر مربع در مرکز استان و شهرستان طبس آغاز شود.
وی تصریح کرد: این خانه جوان در بازه زمانی 14 ماهه به بهره برداری می رسد و به عنوان پاتوق جوانان به عنوان مرکز رشد اجتماعی تعیین خواهد شد.
خانه جوان خراسان جنوبی در ساختمان قبلی سازمان ملی جوانان سابق استان راه اندازی شد.
خراسان جنوبی 202 هزارو 664 هزار نفر جمعیت جوان دارد و 20 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان استان فعال است.
*7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.