به گزارش ایرنا احمد رفیعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با موسسه هایی که بدون مجوز صندوقی برای دریافت زکات فطریه در معابر مستقر کنند برخورد می شود.
وی ادامه داد: موسسه های دارای مجوز پس از جمع بندی مبالغ فطریه و زکات باید لیست هزینه های خود را ارایه دهند تا مشخص شود فطریه در چه سرفصلی هزینه شده است.
رفیعی همچنین از فعال بودن صندوق ولایت امداد در ایام عید فطر خبر داد و گفت: از آنجایی که حساب همه مددجویان در این صندوق متمرکز است مبلغ جمع آوری شده به حساب نیازمندان در همان روز واریز خواهد شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی یادآور شد: در روستاها نیز زکات و فطریه مردم جمع آوری و توسط شورای زکات روستا بین مردم نیازمندان همان محل توزیع می شود.
وی با تاکید بر اینکه زکات فطریه فقط باید صرف محرومان شود افزود: ولی در زکات مستحبی می توان مبالغ جمع آوری شده را برای پروژه عام المنفعه هزینه کرد که در این خصوص دولت هم موظف است رقم هزینه شده را معادل سازی و 10 درصد آن را به روستاها تشویقی اعطا کند.
رفیعی اظهار داشت: امسال یکهزار و 52 پایگاه برای جمع آوری فطریه در استان فعال می‌شود که از این تعداد 88 پایگاه در مراکز نیکوکاری مستقر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 260 پایگاه در سطح استان فعال بود، گفت: در این پایگاه ها 9 میلیارد و 465 میلیون ریال فطریه و کفاره جمع آوری شد.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.