مرتضی عربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در شوکت آباد بیرجند، کوه های مینیاتوری نهبندان، آبشار گیوک، کویر اکبرآباد، مزار کوه، گسک، برکوه، آرک، کمپ گردشگری اسدیه، ازمیغان و نایبند طبس، مهوید و کویرنوردی فردوس، بوذرجمهر قاین، کارشک و بیهود، مزار انجیری روم اجرا شده و تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح های گردشگری با اعتبار 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استانی سال 1396 آغاز شد.
وی به اجرای طرح گردشگری شوکت آباد بیرجند با هدف خدمات رسانی بهتر به مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت: این طرح شامل اجرای سنگ فرش محوطه و سکوی استراحت برای رفاه حال مسافران و گردشگران است و بخشی از روشنایی مسیر قدیمی شوکت آباد نیز از محل این اعتبارات اجرا می شود.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از شاخص های جذب گردشگر، امکانات و تجهیزاتی است که باید مناطق و روستاهای هدف گردشگری داشته باشند و اجرای طرح های گردشگری به افزایش جذب گردشگر کمک می کند.
وی افزود: راحتی و آرامش خاطر گردشگر برای ما بسیار مهم است و اجرای طرح های گردشگری موجب دسترسی گردشگران به امکانات و تجهیزات موردنیاز می شود.
استان خراسان جنوبی علاوه بر آثار تاریخی متعدد که باغ جهانی اکبریه مشهورترین آنهاست، دارای جاذبه های فراوان طبیعی و گردشگری در 11 شهرستان این استان مرزی است.
وجود گونه های گیاه دارویی این منطقه را به داروخانه گیاهی تبدیل و در کنار مزارع زرشک، عناب و زعفران برای گردشگران داخلی و خارجی چشم نواز کرده است.
روستاهای هدف گردشگری با بافت دست نخورده و بکر روستا که هویت خود را طی سالیان حفظ کرده، وجود کوه های صخره ای، آبشار، درختان کهنسال و مناطق ییلاقی به ویژه در فصل گرما می تواند در صورت فراهم شدن زیرساخت ها و امکانات رفاهی لازم سفری خاطره انگیز را برای خانواده ها و مسافران رقم بزند.
خراسان جنوبی با افغانستان و 6 استان کشور همجوار است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.