به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی روز شنبه در کارگروه پشتیبانی کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی افزود: برگزاری این کنگره در نیمه دوم سال جاری یکی از مهمترین رویداد های فرهنگی استان خواهد بود.
وی ادامه داد: آرامش و امنیت امروز ایران مرهون خون شهدا و رشادت های ایثارگران و رزمندگان اسلام است که باید قدر دانسته شود.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا بدون شک نقش تاثیر گذاری در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد گذاشت یادآور شد: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است و جوانان باید به عمق این مهم پی ببرند.
وی با اشاره به اینکه باید فضای تفهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: تاکنون دشمن در هر جایی که جسارت عرض اندام پیدا کرده است حتما در فرهنگ سازی این مهم کوتاهی کرده ایم.
وی اظهار داشت: توجه به شهدا، توجه به نظام و حاکمیت است و هر چه بیشتر در این زمینه فعال باشیم نظام را دو چندان در برابر هجمه بیگانگان بیمه کرده ایم.

** خون شهدا موجب پیروزی جبهه مقاومت شد
جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: امنیتی که امروز جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است مرهون رشادت های شهیدان و ایثارگران است و خون شهدا امروز موجب پیروزی جبهه مقاومت در کشور های اسلامی شده است.
سرهنگ پاسدار صفر علی اسماعیلی افزود: معاندانی که در ماه های اخیر وارد کشور هایی همچون سوریه، عراق و افغانستان شدند توان رویارویی با ملت شهید پرور ایران را نداشتند و با آمدنشان به این کشور ها می خواستند بیان کنند که ایران راهی جز تسلیم ندارد.
وی با بیان اینکه امنیت نازل ترین بخش خون شهداست، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه پایه ریزی شود و کنگره شهدای خراسان جنوبی در بخش های مختلفی به این امر می پردازد.
به گفته وی در برگزاری این کنگره هیچگونه اعتبار دولتی وجود ندارد و به صورت کاملا مردمی برگزار خواهد شد.
اسماعیلی ادامه داد: در بخش های زیربنایی و مشکل فضا با همکاری استانداری با مشکلی مواجه نیستیم اما در بخش اعتبارات باید توجه خاصی به این مهم شود.
وی تصریح کرد: کنگره شهدا فقط به برگزاری چند جلسه ختم نمی شود بلکه از بخش های مختلفی چون اجتماعی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی، هنری، رسانه ای و خدمت رسانی برخوردار است.
وی بیان کرد: در بخش قرآنی هم اکنون 100 هزار نفر محافل قرآن مخصوص شهدا را در مساجد، پایگاه ها و منازل آغاز کردند و در بخش خدمت رسانی مراحلی در مناطق محروم شروع شده و ادامه خواهد داشت.
جانشین سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت اجلاس در قالب کنگره شهدا برگزار خواهد شد، گفت: روزانه 10 هزار میهمان در این اجلاس ها شرکت خواهند کرد که بیش از 3 هزار نفر میهمانان خارج از مرکز استان خواهند بود.
اسماعیلی اضافه کرد: نمایشگاه « از حرا تا حرم» هم همزمان با برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در سپاه ناحیه بیرجند برپا خواهد شد.
وی در ادامه از قرارداد تالیف 80 کتاب در زمینه شهدای استان خبر داد و افزود: ساخت المان ها، رزمایش، فعالیت های تبلیغاتی و رسانه ای و برنامه های مردمی از دیگر محور های کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی خواهد بود.
کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در نیمه دوم 1397 به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.