به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدرضا محمدی روز شنبه در دیدار خبرنگاران شهرستان طبس افزود: امروز، عصر انفجار اطلاعات و دهکده جهانی است که خبرها کمتر از دقیقه مخابره می‌شود.
وی بیان کرد: اصحاب رسانه در خبر امانت را رعایت و از خبرسازی پرهیز کنند چرا که به مصلحت خودشان، جامعه، نظام و انقلاب است.
امام جمعه طبس گفت: فضای مجازی علیرغم امتیازات خوب، مشکلات تخریبی بسیار زیادی نیز دارد و بحران‌ها و مدیریت آشوب‌های چند سال اخیر توسط فضاهای مجازی بود.
وی تصریح کرد: اگر فضای مجازی مدیریت نشود، یک نوع سلطه فرهنگی اجانب بر کشور است و ما انقلاب را به این سمت و سو بردیم که تحت سلطه نباشیم.
حجت الاسلام محمدی فیلتر شدن تلگرام و برخی سایت‌ها را در راستای مدیریت داخلی فضای مجازی و مسئله‌ای عقلانی دانست و افزود: با فضای مجازی و اطلاعات، مخالفتی نداریم اما چرا باید اخبار و اطلاعات ما دست بیگانگان باشد و هرچه بخواهند به خورد ما بدهند و کشور را دچار معضلات کنند.
وی گفت: کشور ما باید از نظر صنعت تکنولوژی خبری رشد پیدا کند و پیام رسان‌های داخلی را تقویت کنیم.
وی در پاسخ به خبرنگاران طبس درباره پاسخگو نبودن برخی مسئولان در طبس گفت: مسئول یعنی سئوال شده، فرد مسئول در جایگاهی نشسته که باید از او سئوال شود و پاسخگو باشد، اگر کسی نمی‌خواهد از او سئوال شود آن صندلی را واگذار کند و حداقل اسم آن را پاس بدارند.
امام جمعه طبس سیاستِ کاری اش را تعامل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هیچ مشاور رسمی ندارم و فعلا در این موضوع تصمیمی ندارم، اطلاعاتی که به دست می آورم میدانی است و اوقات فراغتم را در کوچه و خیابان قدم می زنم که بدانم تقاضای جامعه و مردم کوچه و بازار چیست.
وی اظهار داشت: من با هر دو گروه سیاسی شهر تعامل داشتم و در خطبه اول گفتم اصولگرای اصلاح ‌طلب یا اصلاح‌طلب اصولگرا هستم.
وی افزود: هر دو گروه انتقادات و امتیازاتی دارند، اصلاح‌طلبی که اصول را قبول نکند اصلاح‌طلب نیست و چه اصلاح‌طلبی می‌تواند باشد که امام و انقلاب را قبول نداشته باشد و اصلاح‌طلب یا اصولگرا باید در چارچوب نظام و انقلاب حرکت کنیم.
حجت الاسلام محمدی که اردیبهشت‌ماه امسال به عنوان امام جمعه طبس معرفی شد درباره سوابق خود گفت: فوق لیسانس روانشناسی از قم دارم و همزمان در حوزه مشغول به تحصیل بودم و پنج سال در درس خارج حضرات آیات مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی تحصیل کردم.
وی افزود: 16 سال سابقه امامت جمعه دارم که 11 سال در استان همدان و پنج سال در استان کرمان بوده است.
امام جمعه طبس در مورد مشکلات شهرستان طبس هم گفت: این شهرستان از نظر فرودگاه و راه آهن زیرساخت‌ها را دارد و امکان آن فراهم است و در راه‌های جاده‌ای و مواصلاتی مشکلاتی داریم که باید دوبانده شود و این تقاضا را از نماینده داریم که پیگیر شوند و شهرستان از این بحران نجات پیدا کند.
وی عمده ترین مشکل شهرستان طبس را تفرقه، اختلاف، سیاست‌زدگی و در جاهایی بی تقوایی‌های سیاسی دانست و افزود: برخی آمدند فضا را متشنج کردند یا منافعشان در این فضا بوده یا چیز دیگری که من نمی دانم.
حجت الاسلام محمدی ادامه داد: راهکار عمده برای برون‌رفت از مشکلات شهرستان این است که تفرقه جای خود را به وحدت و اتحاد دهد.
وی گفت: اگر ما در اهداف نظام همفکر باشیم با وجود سلایق مختلف برای مردم کار کنیم و وحدت باشد، کارها بهتر و سالم تر پیش می‌رود.
رسانه های محلی شهرستان طبس شامل یک ماهنامه و سه پایگاه خبری برخط است. 28 خبرنگار در این شهرستان برای 17 رسانه مکتوب و برخط فعالیت دارند.
شهر طبس در 280 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.