به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم، روز شنبه در جلسه هماهنگی و پشتیبانی ستاد زائر خراسان جنوبی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با ناکارآمد نشان دادن نظام توسط دشمن، افزود: برجسته کردن مشکلات و خوراک تبلیغاتی برای رسانه های معاند، شاهکار نیست.
وی ادامه داد: مسلم هنوز به ایده آل ها نرسیدیم اما اقدام های قابل توجهی در 40 سال انقلاب اسلامی انجام شده که باید به آن توجه کرد.
وی با بیان اینکه در سالهای بعد از انقلاب اقدام های بسیار قابل توجهی در بحث محرومیت زدایی بویژه در خراسان جنوبی، صورت گرفته است، تصریح کرد: دلسوزان نظام باید نقاط ضعف را شناسایی کنند تا به خوبی به آنها رسیدگی شود.
علوی مقدم با تاکید بر اینکه مدیران باید شخصا از مناطق زیر مجموعه بازدید کنند، افزود: با این روند نقاط ضعف به خوبی بررسی و در کوتاه ترین زمان ممکن به آن رسیدگی می شود.
به گفته وی در بحث بنیاد زائر که مقام معظم رهبری هم تاکید ویژه ای به این موضوع دارند، خراسان جنوبی جزو اولین استان هایی بوده که نسبت به زائر سرا در مشهد مقدس اقدام کرده است اما متاسفانه در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این روند نیازمند تجدید نظر است و از آنجایی که اعتبارات دولت در این زمینه محدود بوده و امکان تزریق اعتبارات دولت وجود ندارد، تکمیل زائر سرا نیازمند همت و تلاش مردمی است.
وی ادامه داد: زمینی که در ابتدای کار از شهرداری مشهد گرفته شده است اگر در موعد مقرر عملیات عمرانی در آن صورت نگیرد باز پس گرفته خواهد شد و در همین ارتباط باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد تا این موقعیت از استان گرفته نشود.
علوی مقدم از رونمایی طرح خشت های معنوی در اولین شورای اداری پس از این جلسه خبر داد و افزود: در این طرح مدیران و کارکنان تمام دستگاه ها به صورت اختیاری و ماهیانه مبلغی از حقوق خود را برای صرف امور خیر اختصاص خواهند داد.

** صنایع برای ساخت زائر سرا وارد عمل شوند
مدیر عامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه وضعیت صنایع استان خوب نیست اما شرکت های صنعتی در بخش مسئولیت های اجتماعی خود برای ساخت زائر سرای مشهد مقدس وارد عمل شوند.
محمد حسین زینلی با پیشنهاد اینکه صنایع بخش هایی از زائر سرا را به صورت وقف خریداری کنند، افزود: با این روند مشکل اعزام کارگران و محرومان به مشهد مقدس حل می شود.
وی اظهار کرد: صنایع خراسان جنوبی همواره در کارهای خیر ثابت قدم بوده اند و مسلم در این زمینه هم کوتاهی نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه همه صنعتگران استان وامدار نظام و خون شهدا هستند، تصریح کرد: برای امنیتی که امروز در بخش های مختلف جامعه خصوصا صنعت وجود دارد دلیرمردانی در خاک غلطیدند تا قامت یک مملکت ایستاده باشد پس باید به این مهم توجه ویژه داشت.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم با بیان اینکه بخش صنعت و معدن همواره در موضوعات معنوی پای کار بوده است، گفت: واحد های صنعتی هرساله در اربعین سهم قابل توجهی از خدمات را انجام می دهند.
داود شهرکی، ادامه داد: صنعتگران خراسان جنوبی در زلزله کرمانشاه بیش از 200 میلیون تومان کمک کردند و در ایجاد مرکز پرتوگرافی استان هم نقش قابل توجهی داشتند.
وی اظهار کرد: در بحث ستاد زایر مشهد مقدس هم صنایع آمادگی خواهند داشت که 2 طبقه از این پروژه را خریداری کنند و اگر سایر دستگاه ها هم ورود کنند این امر زودتر به نتیجه خواهد رسید.
در این جلسه مدیر کاشی فرزاد 150 میلیون تومان، کاشی نیلوفر بنا بر اعلام نماینده آن 100 میلیون تومان، شرکت کویر تایر 100 میلیون تومان ، سیمان قاین 120 تن سیمان در 12 ماه و سایر شرکت های تولیدی و صنعتی هم بخشی از مصالح و اقدامات ساختمانی ساخت زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس را بر عهده گرفتند.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.