به گزارش ایرنا حسین حسین پور روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: بیشترین مبالغ بابت بدهی های مالی است و برای جرایم غیرعمد مبلغ کل بدهی‌های امسال زندانیان طبس 33 میلیارد و 588 میلیون و 305 هزار ریال است.
وی بیان کرد: تخفیف های گرفته شده از شاکیان پنج میلیارد و 226 میلیون و 743 هزار ریال‌ و مبلغ باقیمانده 28 میلیارد و 361 میلیون 561 هزار ریال است.
وی بیشترین مبلغ موردنیاز 19 زندانی را هفت میلیارد و 900 میلیون ریال و کمترین مبلغ را 90 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه نفر خانم و 16 نفر مرد هستند.
رئیس اداره زندان طبس اظهار داشت: این مبلغ وارد ستاد دیه و پرونده تشکیل شده و آماده برای آزادی این افراد به کمک خیرین است.
وی افزود: جشن عمومی گلریزان 19 خرداد در محل بوستان شهدای گمنام طبس ساعت 21:30 با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور برگزار خواهد شد.
حسین پور گفت: همه ساله جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می شود، در همین راستا شهرستان طبس چند سالی است فعالیت خوبی در برپایی این جشن دارد.
وی بیان کرد: ستاد دیه یک ستاد مردمی است و هیچ نهاد و ارگانی دخالت ندارد یعنی تمامی زندانی‌هایی که با کمک ستاد دیه آزاد می‌شوند، از کمک ها و خدمات مردم است.
وی افزود: این خدمات توسط ستاد دیه در تهران انجام و در سراسر کشور در سطح استان ها و شهرستان‌ها مبالغی به پرونده های تشکیل شده تعلق می‌گیرد.
رئیس اداره زندان شهرستان طبس گفت: سال گذشته در جشن گلریزانی که در استان خراسان جنوبی برگزار شد مبلغ حدود 600 میلیون ریال جمع‌آوری شد و 13 زندانی طبسی به کمک خیرین آزاد شدند.
وی ادامه داد: از این 13 نفر آزاد شده 12 مرد و یک زن بودند که چهار نفر بابت مهریه و هشت نفر بابت بدهی مالی و یک نفر بابت دیه بود.
وی بیان کرد: سال گذشته مبلغ کل بدهی هفت میلیارد و 847 میلیون و 748 هزار ریال بود که از این مبلغ با کمک مددکاران و مسئولان ستاد دیه در استان توانستیم از شاکیان تخفیف بگیریم.
حسین‌ پور گفت: از کل آن بدهی توانستیم چهار میلیارد و 407 میلیون و 748 هزار ریال گذشت شاکی بگیریم و مابقی آن که سه میلیارد و 290 میلیون ریال را ستاد دیه پرداخت کرد.
وی گفت: افرادی که اینجا در زندان به سر می برند امیدشان بعد از خدا به دستان پرتوان مردمی است که پر از نشاط و مهربانی هستند و امیدواریم در این ماه مبارک رمضان قطره اشکی از گونه های این افراد و خانواده هایشان پاک کنند.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.