هاشم ولی پور مطلق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 2 هزار و 250 طرح برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و تسهیلات یادشده در بخش سرمایه ای در ردیف آب و کشاورزی با اولویت طرح های گلخانه ای، بهره وری منابع آبی و مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
وی بیان کرد: همچنین کشاورزان می توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی در ردیف صنایع تبدیلی و تکمیلی، برای احداث واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضهار داشت: در بخش سرمایه در گردش تمامی واحدهای تولیدی گیاهی و دامی و صنایع بخش کشاورزی می توانند از تسهیلات صندوق بهره مند شوند.
وی افزود: سال گذشته سهم مناسبی از تسهیلات صندوق توسعه ملی به استان اختصاص یافت که در اختیار کشاورزان قرار گرفت.
ولی پور مطلق گفت: در بخش تامین نقدینگی محصولات زراعی و باغی به عنوان یکی دیگر از سرفصل های تسهیلاتی بخش کشاورزی، سال گذشته 13 میلیارد و 300 میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شد.
وی به خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: سال قبل 184 بهره بردار بخش کشاورزی به میزان 51 میلیارد تومان از این خط اعتباری استفاده کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی بیان کرد: این اعتبارات علاوه بر ادوات و ماشین آلات کشاورزی برای خرید تجهیزات مکانیزه طرح ها و واحدهای تولیدی از جمله دام و طیور، واحدهای تولیدی گیاهی مانند گلخانه ها، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز قابل پرداخت است.
وی با بیان اینکه روند معرفی و جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال جاری نیز مانند پارسال ادامه دارد گفت: متقاضیان بخش کشاورزی می توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ثبت نام این خط اعتباری اقدام کنند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.