به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی که خدمتی به مردم ارایه می دهند بویژه مراکز عمومی، بانک ها و بیمارستان ها ملزم هستند که در ساختمان ها مناسب سازی لازم را برای معلولان لحاظ کنند.
وی با تاکید بر بازرسی مستمر از روند مناسب سازی در دستگاه های اجرایی افزود: باید این مناسب سازی از اعتبارات موجود خود دستگاه ها با تدبیر مدیریتی صحیح انجام شود.

** ضعف ناوگان عمومی در مناسب سازی
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به ارزیابی های انجام گرفته گفت: مناسب سازی حمل و نقل عمومی همچنان مشکل دارد.
جمیله رضازاده یادآور شد: سال گذشته در توافقی که با شهرداری داشتیم مقرر شد در دی ماه سال گذشته 16 تا 18 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده خریداری و به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه شود اما هنوز این کار انجام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه علاوه بر ناوگان عمومی باید زیرساخت های شهری نیز مناسب سازی شود افزود: در این خصوص شهرداری بیرجند اقداماتی در پارک ها و پیاده رو ها انجام داده است که امیدواریم این مناسب سازی به خصوص در خیابان شیرین گسترده تر شود.
رضا زاده از ارزیابی 51 اداره کل در بحث مناسب سازی خبر داد و افزود: 20 درصد این ادارات به صورت کامل استاندارد سازی شده اند، 23.5 درصد هم وضع نسبتا خوبی داشتند، ولی 6 اداره کل هنوز فاقد عملکرد مناسب سازی هستند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان با بیان اینکه برخی ادارات شهرستانی با این توجیه که مراجعه معلول کم داریم از مناسب سازی سرباز می زنند گفت: عده ای نیز عنوان می کنند که شهرداری اجازه ایجاد رمپ نمی دهد.
وی از پیگیری لازم برای تخصیص یک دستگاه خودروی « ون» مخصوص آژانس معلولان خبر داد و اظهار داشت: این ون از مرحله شهرداری بیرجند گذشته و به شورای شهر رسیده اما شورا این ون را فقط به بهزیستی تحویل می دهد که تقاضای ما این است به دلیل محدودیت قانونی این خودرو برای مناسب سازی تحویل بخش خصوصی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در این خصوص عنوان کرد: شخصا مسئولیت تحویل این ون را به خاطر رفاه معلولان به عهده می گیرد.
در این جلسه با دستور رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان مصوب شد که آیتم های مناسب سازی مطب پزشکان متخصص بیماری های ضایعه نخاعی و مراکز فیزیوتراپی به نظام پزشکی ابلاغ شود.
همچنین مقرر شد، 10 درصد از سرفصل اعتبارات شهرداری های کم کار در بحث مناسب سازی ناوگان عمومی کم شده و به شهرداری های فعال در این زمینه اضافه شود.
توجه به امر آموزش در بحث مناسب سازی، ارایه گزارشی از نحوه مناسب سازی دستگاه های اجرایی در شورای اداری استان و فعال شدن گروه های نظارتی در این زمینه از دیگر مصوبه های نخستین ستاد هماهنگی و مناسب سازی استان در سال جاری بود.
ع.ب* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.