به گزارش ایرنا عباس رکنی یکشنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص توانمندسازی و اشتغال زایی فقرزدا و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برای سه دستگاه کمیته امداد، بنیاد شهید و بهزیستی منعقد شده است.
وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه متقاضیان تحت پوشش این نهادها در مناطق روستایی و عشایری می توانند از تسهیلات 25 تا 50 میلیون تومان بهره مند شوند که برای خراسان جنوبی سهمیه 150 هزار نفر پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: سه دستگاه یاد شده باید نسبت به شناسایی افراد بیکار، متقاضی و جویای کار در مناطق روستایی و عشایری اقدام و تسهیلات مورد نیاز را بعد از اختصاص به بانک های عامل در اختیار این افراد قرار دهند.
وی اظهار کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر توانمندسازی و اشتغالزایی فقرزدا و تلاش برای کاهش فقر مطلق و اشتغال پایدار به ویژه در مناطق روستایی و عشایری به عنوان مهمترین اولویت دولت در سال 97 این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار استان ها قرار می گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: این تسهیلات توسط موسسات عامل و بانک هایی کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به منظور کمک به نهادهای حمایتی برای ایجاد فرصت های جدید افراد زیر پوشش آنها در مناطق هدف پرداخت خواهد شد.
رکنی در ادامه به طرح کارورز اشاره کرد و گفت: تعداد کاروز ثبت نام شده در این طرح، چهار هزار و 870 نفر و تعداد واحدهای پذیرنده 649 واحد است.
وی تعداد کارورزان جذب شده در واحدهای تولیدی استان را 46 نفر ذکر کرد و یادآور شد: همچنین بعد از پایان کارورزی 48 نفر در واحدهای پذیرنده ماندگار شدند.
وی در ارتباط با اشتغال پیش بینی شده توسط دستگاه های اجرایی استان بیان کرد: در وهله نخست میزان اشتغال پیش بینی شده برای سال 97 ، هشت هزار و 225 فرصت شغلی بود اما با پیگیری های مکرر در نهایت به 10 هزار و 452 نفر افزایش یافت.
وی ادامه داد: هنوز نسبت به اشتغال پیش بینی شده توسط برخی دستگاه ها گلایه داریم از جمله اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان که سال گذشته 900 فرصت شغلی اما برای امسال 400 اشتغال پیش بینی شده و نیاز به بازنگری مجدد دارد.
وی با اشاره به عملکرد تسهیلات اشتغالزایی بند (د )تبصره 16 قانون بودجه 96 اظهار کرد: در این زمینه 706 طرح اشتغالزایی به مبلغ 9 میلیارد و 963 میلیون تومان به بانک های عامل معرفی و در نهایت 662 طرح به مبلغ 9 میلیارد و 116 میلیون تومان (93 درصد) پرداخت شد.
وی گفت: همچنین هزار و 952 طرح به مبلغ 32 میلیارد تومان توسط اداره کمیته امداد استان به بانک های عامل معرفی شد که در نهایت هزار و 777 طرح به مبلغ 30 میلیارد و 134 میلیون تومان پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: تاکنون در سامانه کارا چهار هزار و 230 نفر با هزار و 325 میلیارد تومان طرح اشتغالزا ثبت نام کردند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.