به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه عصر یکشنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: ورود سرمایه گذاران خارجی از اهمیت زیادی برای توسعه اقتصادی استان برخوردار است لذا نباید برای دریافت مجوز در استان معطل شوند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه گذاران خارجی در استان پروژه های خوبی در دست اجرا دارند که بایستی قدر آنها را در عمل بدانیم.
وی گفت: اگر مسئولان دستگاه های اجرایی با این سرمایه گذاران درست رفتار کرده و به موقع به تعهدات خود عمل کنند، سرمایه گذار را امیدوارتر کرده و روند حضور سرمایه گذار در استان افزایش خواهد یافت.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آداب رفتار با سرمایه گذار خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: سرمایه گذاران خارجی انسان هایی شفاف هستند و ما نیز باید اینگونه عمل کنیم.
وی گفت: در آینده نزدیک شهرستان خوسف به عنوان یکی از مهمترین کانون های رشد و موتور محرکه توسعه استان نقش آفرینی خواهد کرد.
مروج الشریعه گفت: یکی از مشکلات سرمایه گذاران چینی در کارخانه فولاد نیاز ماهانه 18 هزار تن سنگ آهن مطرح شد که برای تامین آن با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای درخواست سهمیه از معادن سنگ آهن سنگان خواف مکاتبه خواهم کرد.
وی بیان کرد: سرمایه گذاران چینی در جانمایی خود بهترین نقطه استان را انتخاب کرده اند که با همه وجود سرمایه گذار خارجی را مغتنم شمرده و آنها را حمایت می کنیم.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای تامین سنگ آهن مورد نیاز سرمایه گذاران چینی در خوسف شرکت سرمایه گذاری همیاری ورود خواهد کرد.
وی درباره درخواست مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مبنی بر ساخت مرکز فنی و حرفه ای در شهرستان زیرکوه گفت: در حال حاضر مجاز به احداث ساختمان های اداری و غیراداری نیستیم.
مروج الشریعه اظهار داشت: در سایر درخواست های این اداره کل با شما همکاری می کنیم به شرط اینکه امتیاز بالاتری از جمله اینکه آموزش فنی و حرفه ای نیروهای مورد نیاز یک واحد تامین و تحویل واحد تولیدی شود.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اشتغال پیش بینی شده توسط دستگاه های اجرایی استان در سال جاری گفت: اشتغال پیش بینی شده توسط چهار دستگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی کمک های فنی و اعتباری را بهترین تحول برای دستگاه های اجرایی حوزه اشتغال دانست و افزود: اشتغال پیش بینی شده توسط دستگاه های اجرایی به شرطی قابل قبول است که علاوه بر کمک های فنی و اعتباری باشد.
استاندار خراسان جنوبی محصولات استراتژیک از جمله 2 گونه گیاهی زعفران و گل نرگس را از ظرفیت های استان دانست و گفت: برای تولید عطر یا ادکلن با یک برند مهم فرانسوی نامه ای به سفیر ایران در فرانسه نوشته شد که امید است مورد موافقت قرار گیرد.
وی از نبود صنایع فناوری محصول عناب در استان گلایه کرد و افزود: از اتاق بازرگانی ایران بخواهید افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری های کلان در خصوص فرآوری عناب هستند را معرفی و جذب کنید.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.