به گزارش ایرنا سید هاشم اسماعیل زاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: 800 خانواده زندانی زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان بیرجند هستند و ماه مبارک رمضان 800 سبد غذایی به ارزش 120 میلیون تومان بین این خانواده ها توزیع شد.
وی بیان کرد: خانواده یکهزار و 308 نفر از زندانیان استان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و تامین نیازهای معیشتی زیرپوشش این انجمن قرار دارند که این خانواده ها دارای 2 هزار و 727 فرزند هستند و از حمایت های پنج انجمن حمایت در طول سال برخوردار می شوند.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد این فرزندان در مقطع دبستان تحصیل می کنند گفت: این فرزندان دارای هوش و استعداد بسیار خوبی هستند لذا اگر به آنها توجه نشود شاهد ورود این افراد در آینده نزدیک به زندان خواهیم بود.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی افزود: همچنین 86 درصد خانواده زندانیان خانه دار هستند که انجمن برای 14 درصد آنها شغل ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: در زمینه ایجاد مشاغل خانگی برای خانواده های زندانیان باید تمهیداتی اندیشیده شود تا جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را گرفته یا کاهش داده شود.
اسماعیل زاده ایجاد اشتغال و حرفه آموزی را از مهمترین فعالیت های انجمن حمایت از خانواده زندانیان ذکر کرد و گفت: در این راستا دوره های آموزشی متفاوتی برای خانواده های زندانیان برگزار می شود.
وی افزود: پارسال 82 نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال به مبلغ یک میلیارد و 240 میلیون تومان به بانک های مهر ایران و صندوق کارآفرینی معرفی و 70 نفر موفق به دریافت وام شدند.
وی اظهار داشت: از مجموع خانواده های زیرپوشش این انجمن در استان تاکنون 459 خانواده به نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شده اند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: همچنین مددکاران اجتماعی زندان ها 95 هزار مورد اقدامات برای زندانیان شامل تشکل پرونده مددکاری، اخذ عفو موردی، اخذ رضایت شاکی و موارد دیگر انجام داده اند.
وی بیان کرد: سال گذشته یکهزار و 215 نفر از افراد زیر پوشش انجمن های استان در 36 دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از طلاق، آسیب های اجتماعی و ارتقای مهارت های زندگی شرکت کردند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.