به گزارش ایرنا عباسعلی بهاری روز یکشنبه در نشست با شماری از خبرنگاران خراسان جنوبی افزود: مدیرانی که این مصوبه را رعایت نکنند مورد تذکر قرار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: مدیران دستگاه ها باید اشراف کامل بر حوزه کاری خود داشته باشند تا در گفت و گو با رسانه ها با مشکل مواجه نشوند مگر موارد معدودی که نیازمند بررسی کارشناسانه و جزئی تر باشد.
وی گفت: اطلاعات مربوط به دستگاه ها باید شفاف سازی شود تا رسانه ها از طریق پرتال ها هم بتوانند اطلاعات موردنظر را کسب کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نقد منصفانه را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و اظهار داشت: رسانه ها باید این مهم را در صدر فعالیت هایشان قرار دهند و نقادی یکی از اصول رسانه هاست که مدیران باید بدانند نقد منصفانه، آنها را به هدفشان نزدیک تر خواهد کرد.
وی افزود: مشکلات مربوط به رسانه ها در بخش های خاصی به درد مزمن تبدیل شده است که برای درمان آن نیازمند دوره درمان طولانی تری هم هستیم اما تا فرهنگ سازی نشود توفیقی حاصل نخواهد شد.
بهاری تصریح کرد: جریان اطلاع رسانی نباید تعطیل شود و موج رسانه ای خبرنگاران باید همواره وجود داشته باشد که امیدواریم با هم افزایی بیشتر روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و رسانه ها بتوانیم در فرهنگ سازی این مهم تلاش کنیم.
مسئول پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر هم در این نشست با بیان اینکه برخی اقدامات و نامه های محرمانه برای رسانه ها علامت سئوال شده است گفت: اگر موضوعی قابل پیگیری نیست مدیر مربوطه در بدو کار موضوعیت رویداد را به رسانه ها بیان کند.
ابوالفضل حسن پور اظهار داشت: مشکلات با پیگیری ما قابل حل نیست و رسانه ها مجبور به نوشتن مقاله و یادداشت می شوند که اگر این روند ادامه داشته باشد در استان سنگ روی سنگ نمی ایستد.
وی گفت: مدیران دستگاه ها باید با خبرنگاران همکاری مطلق داشته باشند تا اقدام های انجام شده و گزارش عملکردها به خوبی به مردم بیان شود.
وی با گلایه از نحوه عملکرد خانه مطبوعات ادامه داد: خانه مطبوعات خدماتی به خبرنگاران نمی دهد و باید پیگیری شود.
خبرنگار امروز خراسان جنوبی نیز گفت: درخواست می شود ارتباط استاندار با رسانه ها نزدیک تر شود زیرا تا وقتی این ارتباط شکل نگیرد از مدیران دستگاه های اجرایی نمی توان انتظاری داشت.
رضا حسین زاده ادامه داد: در برخی جلسات با اینکه خبرنگاران دعوت می شوند اما شان و جایگاه آنان حفظ نمی شود که باید برای این معضل چاره ای اندیشیده شود.
زینب رمضانی یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست هم وجود مشاور رسانه ای برای استاندار و مدیران دستگاه ها را کمک کننده به فضای رسانه ای استان دانست و گفت: تحقق این مهم ارتباط رسانه ها و دستگاه ها را بیش از پیش نزدیک خواهد کرد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.