به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار دست اندرکاران نمایشگاه کنگره ملی شهدای استان خراسان جنوبی ( از حرا تا حرم ) افزود: مکتب انبیای الهی و اهل بیت (ع) پیاده سازی عدل و قسط در جامعه است و رشد هر کشور با قانون محقق می شود.
وی بیان اینکه همه تلاش دشمن بی اعتبارسازی قانون است گفت: نشانه اجتماع در جامعه قانون است و نشانه تفرقه مسائل نفسانی و بحث شخصی است.
وی اظهار کرد: همانطور که یک نفر وسط بیابان وقتی راه را گم کند از قطب نما استفاده می کند قانون فطرت قطب نمای انسان است.
امام جمعه بیرجند گفت: انصاف، عدالت و اخلاص همان قانون فطرت است که امروز در جامعه کمرنگ شده در حالیکه پیامبران برای احیای این فضیلت ها مبعوث شدند.
وی اضافه کرد: تاکنون قانون اساسی در کشور به شکل دقیق اجرا نشده و این نمایشگاه باید به گونه ای مدیریت شود که گویا شهدا قصد اداره کشور را دارند.
وی گفت: مدتی قبل در روزنامه ها مطرح شد که به 200 مدیر بازنشسته 6 میلیارد ریال پاداش داده شده و بعضی از این افراد دوباره دعوت به کار شدند که گوشه ای از بی توجهی به قانون است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مشکل ما فرهنگی است افزود: اگر مستندات نمایشگاه شهدا به درستی مطرح شود بسیاری از وجدان ها بیدار می شوند.
وی گفت: همه باید توجه کنند که شهادت هدف نیست بلکه در راه هدف است و وقتی بهترین های ما در راه هدف خود شهید شدند اما هدف شهدا هنوز محقق نشده است.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها توصیه کردند که شهدا نباید فراموش و وصیت آنها فراموش شود، شهدا به ما، یادمان ها و سایر موارد نیازی ندارند لذا برگزاری نمایشگاه برای شهدا به شکلی باشد که هدف آنها را حفظ کند.
امام جمعه بیرجند افزود: چون شهیدان وظیفه خود را انجام دادند و نسل آینده وظیفه دنباله روی از آنها را دارد کارهایی که برای شهیدان انجام می شود باید در راستای اهداف آنها باشد.
وی گفت: بعضی وقت ها شبهه هایی در جامعه ایجاد می شود که در یک شرایط بد اقتصادی بودجه باید برای ایجاد کار و سایر موارد در جامعه هزینه شود که این موضوع درستی است اما اگر بتوانیم به زبان هنر هدف شهیدان را به مخاطبان تفهیم کنیم دیگر مشکل اقتصادی نخواهیم داشت چون مشکلات اقتصادی ما در حقیقت مشکلات فرهنگی است.
عبادی بیان کرد: کشور ایران سرشار از امکانات، پول، معادن و نیروی انسانی است و از لحاظ مختلف غنی بوده و مشکلاتی که به نام اقتصادی با آن مواجه ایم، مشکل فرهنگی است.
وی گفت: اگر شهیدان بودند و مدیریت می کردند نه تنها مشکلی نبود حتی مشکل بسیاری از دیگر نقاط دنیا هم رفع می شد.
وی افزود: نمایشگاه شهدا صرفا برای زنده کردن یاد فلان شهید نیست چون او به چنین چیزی نیاز ندارد اما اگر در راستای اهداف شهدا جامعه را از حالت رکود فکری، فرهنگی و غفلت خارج کنیم و مردم داخل صحنه بیایند مشکلات اقتصادی رفع می شود.
امام جمعه بیرجند اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور در قانون شکنی، اختلاس، حقوق نجومی و این موارد است، مشکلات اقتصادی این است که عده ای با چند هزار میلیارد ثروت و عده ای برای نان شب خود درمانده باشند و اینها مسائل فرهنگی است.
وی یادآور شد: با امکاناتی موجود می توان در صنایع تبدیلی، معادن و محصول کشاورزی شغل ایجاد کرد و افکار عمومی برای خرید کالای بومی استقبال کند و همچنین با فرد خائن خودی برخورد شود.
وی گفت: اگر این نمایشگاه به هدف خود برسد مشکلات اقتصادی به خودی خود رفع می شود اما اگر فقط یک نمایش باشد و حداکثر ارائه اعداد و ارقام و یاد شهیدان باشد به هدف نمی رسد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اگر نمایشگاه شهدا مستند باشد در جامعه تاثیرگذار است اما اگر فقط حالتی احساسی و رمان گونه باشد فقط در همان جلسه اثر دارد.
نمایشگاه ( از حرا تا حرم ) همزمان با برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی نیمه دوم سال 1397 در بیرجند برپا می شود.
این نمایشگاه در 2 فاز مسائل فرهنگی، تاریخی، مسائل اهل بیت (ع) و پیشرفت های علمی، نظامی و وقایع بعد از انقلاب اسلامی برگزار می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.