به گزارش ایرنا علی هاشمی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی حمایت از زندانیان (نسیم مهر) افزود: برخی از خانواده های زندانیان برای نیازهای اولیه معیشتی هم با مشکل مواجه هستند که این فقر مادی خود موجب آسیب های غیر قابل برگشتی در جامعه خواهد شد.
وی اظهار کرد: اکنون از یکهزار و 308 خانواده زندانی، 40 درصد آنان با فعالیت پنج انجمن در استان مورد حمایت قرار دارند که این آمار با توجه به آسیب های موجود در جامعه کم است.
وی با بیان اینکه قربانی واقعی، خانواده زندانیان هستند، تصریح کرد: بدون شک اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کفاف رسیدگی نخواهد کرد پس باید حمایت از خانواده زندانیان به عنوان عضوی از جامعه فرهنگ سازی شود.
هاشمی اظهار کرد: برخی از سازمان ها و ارگان ها با دید متفاوتی به این خانواده ها نگاه می کنند در حالی که آسیب های به وجود آمده از مشکلات خانواده های زندانیان در درجه اول به خودمان برمی گردد.
وی با اشاره به اینکه پدیده طلاق در خانواده زندانیان رو به افزایش است، افزود: شاید این برگرفته از کم کاری ما مسئولان است، زندانی با ورود به زندان از تمام امکانات برگرفته از رافت اسلامی استفاده می کند اما خانواده وی باید با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.
وی یادآور شد: در سال گذشته 200 میلیون تومان دولت به بخش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان استان کمک کرد و هزار و 211 نفر در 36 دوره آموزشی شرکت کردند اما کافی نیست و خیران هم باید با قوت در این امر خداپسندانه شرکت کنند.
به گفته وی در مراسم گلریزان سال گذشته 109 زندانی استان با بدهی 9 میلیارد و 600 میلیون تومان آزاد شدند و امسال هم امیدواریم طبق بررسی های به عمل آمده 100 نفر با بدهی 17 میلیارد تومان به آغوش گرم خانواده برگردند که این مهم خود نشان از همت خیران خراسان جنوبی دارد.
وی ادامه داد: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی رتبه اول نماز زندان را در کشور کسب کردیم و مفتخریم که در بحث مشوق های قرآنی امروز 900 نفر از 250 خانواده زندانی حافظ یک تا 30 جز قرآن کریم هستند.
پنجم خرداد ماه مصادف با روز حمایت از خانواده زندانیان ( نسیم مهر ) است.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.