به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی قاسمی روز چهارشنبه در همایش آزادسازی خرمشهر ویژه خواهران، افزود: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است که رزمندگان اسلام با کمترین قوا در برابر ارتشی تا دندان مسلح پیروز شدند.
وی ادامه داد: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات به عنوان مشتی گره کرده در برابر عراق و 40 کشور هم پیمانش ایستادند و شهری که پس از اولین حمله دشمن سقوط کرد را پس از عملیاتی 578 روزه آزاد کردند.
وی با بیان این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند« خرمشهر را خدا آزاد کرد » گفت: وحدت نیروهای مسلح در این عملیات باعث شد که به دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خرداد به عنوان روز پیروزی، مقاومت و ایثارگری در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد.
وی فتح خرمشهر، نشان دادن برتری قدرت سیاسی، نظامی و اجتماعی ایران به عراق و حامیانش و منهدم کردن نیروهای متجاوز عراقی را از مهمترین اهداف استراتژیک عملیات بیت المقدس بیان کرد.
به گفته وی در این عملیات بزرگ 16 هزار عراقی کشته و زخمی و 19 هزار اسیر شدند که زمین گیر کردن بیش از 40 کشور به دست رزمندگان اسلام قدرت رزمندگان اسلام، ایران و ایرانی را به جهانیان نمایاند.
حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه امروز هم رزمندگان اسلام در جبهه دیگری نقش آفرینی می کنند، افزود: اگر دیروز جهان آراها در برابر ظلم ایستادند امروز سلیمانی و همدانی ها سینه سپر کرده اند و پرچم اسلام را زنده نگه داشته اند.
وی در ادامه با اشاره به مساله نفوذ و بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه، اظهار کرد: اگر دیروز بنی صدرها به مردم و نظام خیانت کردند امروز هم اگر عده ای قصد خیانت داشته باشند سرنوشت آنها بدتر از بنی صدرها خواهد بود چون مردم ایران هوشیار و بیدارتر از قبل هستند.
رزمندگان خراسان جنوبی در گردان های مالک اشتر و ابوذر در عملیات بیت المقدس حضور داشتند که 18 شهید و هفت جانباز هدیه حضور 95 درصدی رزمندگان استان در این گردان ها بوده است.
سوم خرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.