به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی عصر دوشنبه در جمع خادم یاران رضوی استان خراسان جنوبی افزود: اگرچه فاصله ما زیاد است اما اگر عشق به ائمه در وجود ما باشد می توان این فاصله را کوتاه نمود.
وی بیان کرد: با شرایطی که در حال حاضر به وجود آمده امور به دست افراد امین افتاده و فرصت های خدمت به امام رضا (ع) زیاد است.
امام جمعه بیرجند با بیان خاطراتی از کرامات امام رضا (ع) گفت: همواره برکات این امام همام به شیعیان رسیده و هر شخصی با هر زبانی که با ایشان سخن گوید پاسخ را می شنود.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی نیز با اشاره به فعالیت های یک ساله این نمایندگی گفت: طرح خادم یاران رضوی اهداف مختلفی را دنبال می کند که شناسایی و اعزام زیارت اولی ها به مشهد مقدس، محرومیت زدایی، اردوهای جهادی، سلامت و درمان از جمله این اهداف است.
حجت الاسلام محمدعلی سلم آبادی در خصوص طرح زائر اولی اظهار کرد: تاکنون بیش از 6 هزار زیارت اولی به حرم مطهر رضوی اعزام شده اند.
وی با بیان اینکه زائران اعزامی سه روز در مشهد مقدس اقامت دارند گفت: حرم شناسی و آموزش مسائل زیارت از جمله برنامه هایی است که برای این زائران در مدت اقامت تدارک دیده می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یکهزار و 700 خادم یار از این استان در سایت آستان قدس ثبت نام کرده اند گفت: این خادم یاران هفته ای 6 ساعت را به نام امام رضا (ع) مشغول خدمت به محرومان هستند.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون 450 نفر از این افراد گزینش شده اند تا پس از آموزش های لازم برای خدمت در حرم مشرف شوند.
وی اعزام 26 گروه جهادی به روستاهای هدف را از دیگر برنامه های دفتر نمایندگی آستان قدس در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: این گروه ها در مدت مشخصی به مردم مناطق محروم خدمت می کنند.
وی بیان کرد: خدمت رسانی به بیماران صعب العلاج و تهیه نقشه ساختمانی برای محرومان نیز از دیگر خدمات خادم یاران استان است.
سلم آبادی گفت: بعد از ماه مبارک رمضان نیز گروه خدمات ساختمانی به روستاهایی که پروژه نیمه تمام حسینیه و مسجد دارند اعزام می شوند تا به صورت رایگان بخشی از امور عقب مانده این پروژه ها را انجام دهند.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.