به گزارش ایرنا علی ناصری روز شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، شمار بیکاران شهرستان بیرجند را هشت هزار و 728 نفر عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری شهرستان 11.4 درصد است که نسبت به میانگین استان 6 درصد کمتر است.
وی تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته را 2 هزار و 475 نفر اعلام کرد و گفت: در این زمینه با 118 درصد تحقق 2 هزار و 909 نفر شغل در شهرستان ایجاد شد.
وی ادامه داد: برای سال 97 نیز 2 هزار و 162 نفر تعهد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی پیش بینی و تاکنون 87 شغل در شهرستان ایجاد شده است.
فرماندار بیرجند اظهار کرد: در مجموع 259 مجوز مستقل و 75 مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در شهرستان صادر شد که سال گذشته 2 میلیارد و 875 میلیون تومان با میانگین 86 درصد پرداختی توسط بانک های عامل پرداخت شده است.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید شهرستان سال گذشته در موضوعات خویش فرمایی، ازدواج و ... 292 فقره تسهیلات به مبلغ سه میلیارد و 988 میلیون تومان پرداخت کرد.
وی گفت: سهمیه کمیته امداد هفت میلیارد و 319 میلیون تومان با 398 پرونده و سهمیه بهزیستی یک میلیارد و 964 میلیون تومان بود که یک میلیارد و 562 میلیون تومان ابلاغ شد و تاکنون میانگین 80 درصد پرداخت نسبت به ابلاغی دارد.
فرماندار بیرجند عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد اینکه به اعضای خانواده معلول نمی توان تسهیلات پرداخت کرد که مشکل آیین نامه ای است و باید اصلاح شود تا یکی از بستگان درجه یک فرد معلول بتواند تسهیلات دریافت کند.
وی گفت: در بحث ضمانت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در شهرستان 439 تقاضا مورد بررسی قرار گرفت که 423 مورد با پیش بینی اشتغال 731 نفر تایید و به استان ارجاع شد.
وی افزود: در طرح کارورزی دانش آموختگان شهرستان 188 واحد پذیرنده و 2 هزار و 700 کارورز ثبت نام کرده اند، همچنین در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار 230 نفر ثبت نام کرده و اکنون مشغول به کار هستند.
ناصری گفت: یکی از استراتژی های توسعه شهر بیرجند با رویکرد اشتغال است که در این زمینه برنامه های کارشناسی از جمله ایجاد شهرک فناوری اطلاعات در حال انجام است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش صنایع دستی و بوم گردی سال گذشته روستای خراشاد ثبت ملی شد و امسال به دنبال ثبت جهانی آن هستیم.
وی گفت: امیدواریم نمایندگی وزارت خارجه در شهرستان بیرجند بیشتر فعال شود، همانطور که سال های گذشته با فعال بودن این نمایندگی شاهد حضور هفت سفیر اروپایی به مرکز استان و توسعه تورهای گردشگری بودیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.