به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج ) با تاکید بر اینکه با سازش نمی توانیم کشور را نجات دهیم افزود: امروز اگر در مساله هسته ای پیشرفت داشته ایم به دلیل مقاومت در برابر استکبار بوده و گرنه شرایطی همچون عربستان و سوریه داشتیم.
وی ادامه داد: امروز تمام اقتدار و عظمت ایران اسلامی در پرتو ایستادگی است و اگر موشک های دفاعی ما خواب راحت را بر دشمن حرام کرده نتیجه مقاومت ملت ایران است.
وی با اشاره به مساله برجام و فلسطین گفت: در طول 40 سال بعد از انقلاب اسلامی و گذشت 70 سال از اشغال فلسطین در داخل کشور، منطقه و دنیای اسلام، 2 تفکر کلی نسبت به این مسائل وجود داشت که یکی از آنها تفکر سازش بود.
خطیب جمعه بیرجند یادآور شد: در تفکر سازش، تلاش بر جلب اعتماد آمریکا و اورپا و پذیرش قوائدی بود که آنها طراحی می کنند و اینکه باید قدرت آمریکا و مستکبران را بپذیریم که این تفکر در داخل کشور هم مدافعانی دارد که آنها معتقدند برای پیشرفت و توسعه کشور باید از انقلابی گری و آرمان گرایی پرهیر کنیم.
حجت الاسلام مختاری، ریشه این تفکر را ضعف نفس و خودباختگی دانست و یادآور شد: کسانی که دارای این تفکر هستند به توان نیروهای داخلی اعتماد ندارند و از طرفی فریفتگی بیش از حد به قدرت های استکباری دارند و ساده لوحانه شعارهای دروغین دفاع از حقوق بشر آنها را باور کرده اند.
وی تصریح کرد: گذشت 70 سال نشان داد که هر چه فلسطینیان بیشتر به سمت صلح و سازش پیش رفتند اسراییل و آمریکا جلوتر آمدند و امروز انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس گواه این مطلب است.

** انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت القدس ظلم به دنیای اسلام بود
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس ظلم سازمان یافته ای است که دنیای غربی، عربی و اسراییلی به مردم مظلوم فلسطین و دنیای اسلام کردند.
وی یادآور شد: اگر انقلاب اسلامی ایران نبود که اسراییل را مهار کند آنها سیاست از نیل تا فرات را اجرا می کردند و امروز هر چه قدرت و عظمت داریم از برکات انقلاب است.
وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب در داخل هم دولت بازرگان و بنی صدر دارای تفکر سازش بودند که باید آمریکا را به کدخدایی بپذیریم و در برابر آنان ایستادگی نکنیم اما با اشاره امام راحل (ره) و مقاومت ملت ایران این تفکر کنار زده شد، اما بعد از آن دولت هایی آمدند که به صورت نرم چنین تفکری را دنبال کردند که نتیجه آن برجام بی فرجام شد.
حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: آمریکا و اروپا به ایران اصرار کردند که در مذاکرات هسته ای شرکت کنید و بعد از 10 سال و دادن تضمین های لازم سرانجام برجام را دیدیم.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه برجام فقط بازی و بازی دادن و فریبکاری بود، تصریح کرد: در مساله برجام طرف مقابل می خواست که ما آنها را به عنوان بزرگتری بپذیریم و همانند دوران طاغوت، نوکری کنیم و اسیر باشیم.
وی گفت: نوکری، تسلیم و مذاکراتی که آمریکا از موضع برتر و اهداف پلید وارد آن شود نتیجه ای جز ذلت برای ملت ایران ندارد لذا بر اساس آیات قرآن و عقل سیلم، تفکر سازش و تسیلم را محکوم می کنیم و از جبهه استکبار بیزاری می جوییم.
وی ادامه داد: تفکر دیگری که در برابر استکبار وجود داشت تفکر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بود مبنی بر اینکه تعامل با دنیا آری اما تسلیم و سازش هرگز، در این تفکر نباید از آرمان های خود دست برداریم و دچار وادادگی شویم.
امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: امروز با حمایت های سیاسی استکبار در یمن و فلسطین هزاران زن و کودک قتل عام می شوند و آنها به دنبال این هستند که اسراییل غالب شود و فلسطین از بین برود و اگر هم پای میز مذاکره آمدند خیر و خوبی ما را نمی خواهند بلکه آمدند تا قدم های بعدی را بردارند.
وی با اشاره به اینکه نباید به اسراییل و آمریکا اعتماد کنیم، یادآور شد: به فرموده امام خمینی (ره) اگر ما را تحریم اقتصادی کنند ما فرزند رمضان و اگر تحریم نظامی کنند ما فرزند محرم هستیم.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد: حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با ایستادگی نه با سازش، اسراییل را از کشورشان بیرون کردند، در جنگ 23 روزه غزه با مقاومت، اسراییل شکست خورد و در جریان داعش نیز با ایستادگی به سرعت دست و پای داعش جمع شد.
وی گفت: امروز ظلمی که بر ملت فلسطین می شود و برخی کشورهای عربی هم در برابر آن سکوت کرده اند محکوم است و از ملت های آزایخواه و دولت جمهوری اسلامی خواستار حمایت از مردم مظلوم فلسطین بدون هیچ ملاحظه ای هستیم.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد روز آزادی خرمشهر یاد شهدای این عملیات را گرامی داشت و اظهار کرد: سرنوشت جنگ ایران و عراق بعد از آزادی خرمشهر عوض شد و شادی و نشاط به جامعه ما بازگشت.
حجت الاسلام مختاری با اشاره به یکم خرداد روز بهره وری و بهینه سازی مصرف گفت: دولت و ملت ایران باید با همکاری و همدلی برای کاهش اثرات بی آبی و خشکسالی بهره وری حداکثری را از آبهای موجود در بخش های مختلف داشته باشند.
وی افزود: همواره امیدواری برای نزول رحمت الهی وجود دارد اما جای غفلت نیست لذا باید مدیریت منابع آبی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.