به گزارش ایرنا بارش رگباری همراه با وزش باد شدید که از اوایل هفته جاری در این استان آغاز شد امروز نیز ادامه داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: بارش رگباری عصر امروز (پنجشنبه) در سه شهرستان استان باعث آبگرفتگی معابر شد.
سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: بارش رگباری و زیاد باران در بازه زمانی کم که ماهیت بارندگی فصل بهار است، براساس آخرین گزارش ها سبب ایجاد روان آب در شهرستان های سرایان، طبس و بیرجند شده است.
وی بیان کرد: بارندگی عصر امروز خسارت جانی نداشته و آبگرفتگی منازل هم با توجه به هشدارهایی که از قبل داده شده بود، زیاد نبوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هماهنگی لازم با شهرداری و دستگاه های دیگر برای رفع آبگرفتگی در برخی خیابان های شهر بیرجند صورت گرفته و 52 تیم امدادی و عملیاتی در استان برای هرگونه امدادرسانی آماده باش هستند.
وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری در فصل بهار همچنان ادامه دارد از مردم خواست هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران را جدی بگیرند و با توجه به شدت بارش ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها موارد احتیاطی را رعایت کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: بیش از 40 نفر حادثه دیده از سیل و آبگرفتگی منازل در این استان از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی محمدرحیم شهریاری اظهار کرد: در پی بارندگی و جاری شدن سیل، 10 منزل مسکونی در روستای کامرانیه بخش دستگردان شهرستان طبس دچار آبگرفتگی شد.
وی افزود: از صبح 26 اردیبهشت ماه تا امروز 17 نفر در قالب پنج تیم عملیاتی برای امدادرسانی به منطقه اعزام و بیش از 40 نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شدند.
بارش رگباری همراه با وزش باد شدید اواسط هفته جاری باعث جاری شدن سیلاب در چهار شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه و سربیشه استان خراسان جنوبی شد و خسارات جانی و مالی را بر جا گذاشت.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.