به گزارش ایرنا مدارسی که به تازگی از سوی این پویش در خراسان جنوبی ساخته شد، روز سه‌ شنبه در روستاهای طبس مسینا، کلاته ذکری درمیان و تجنود زیرکوه به بهره برداری رسید.
نایب رئیس اتاق ایران در آیین افتتاح مدرسه «ایران من شماره 51» طبس مسینا گفت: به طور معمول در پروژه‌ های مدرسه‌ سازی، اسامی خیرین و نیکوکارانی که از ساخت مدارس حمایت کرده‌ اند برای مدارس انتخاب می شود این در حالی است که در پویش مدرسه ‌سازی «ایران من»، آنچه مقدم بر نام ‌های این افراد و گروه‌های حامی قرار گرفته نام کشورمان ایران است.
پدرام سلطانی اضافه کرد: به هر حال تلاش ما بزرگ ‌کردن افراد نیست بلکه قصد ما درخشش نام ایران و بزرگ ‌کردن آن است.
وی با تاکید بر اینکه نام ایران تقویت ‌کننده احساس مسئولیت ‌پذیری دانش‌آموزانِ مدارس «ایران من» نسبت به کشور است بیان کرد: تمامی مدارس «ایران من» علیرغم تفاوت ‌هایی که در زمینه زبان، نژاد، قومیت و سایر عناصر فرهنگی دارند، در یک نکته مشترک هستند و آن اسم ایران است.
وی گفت: این وطن متعلق به همه شماست و ما دوست داریم نسل بعدی ما روی مشترکاتشان با یکدیگر سرمایه‌ گذاری کنند نه تفاوت‌هایشان.
موسس پویش ایران من افزود: تفاوت ‌ها برای هر قومی در هر استانی محترم هستند و ما باید این تفاوت ‌ها را به رسمیت بشناسیم اما نیازمند همکاری و هم‌افزایی در زمینه ساخت و توسعه میهن عزیزمان هستیم، این اتفاق جز با آموزش و پرورش فرزندانی باسواد و فهمیده اتفاق نمی افتد.
وی با تاکید بر اینکه هدف حامیان پویش ایران من سرمایه‌گذاری در توسعه آموزشی کشور بوده است گفت: فعالان اقتصادی با اعتقاد بر اینکه آموزش بهترین نوع سرمایه‌گذاری است در امر مدرسه‌سازی مشارکت کرده‌اند.
سلطانی بیان کرد: این نوع از سرمایه‌گذاری اگرچه از حیث مادی کوچک است، اما تأثیرگذاری عمیق و طولانی مدتی خواهد داشت.
نایب رئیس اتاق ایران با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان گفت: نام این مدارس سراسر کشور «ایران من» گذاشته شده تا فرزندانی که از اقصی نقاط سرزمین ‌مان در این مدارس تحصیل می‌کنند، نسبت به ایران و ایرانی احساس تعلق و تعهد روزافزون پیدا کنند و بدانند کسانی که این مدارس را برای آنها ساخته‌اند شوق و تلاش‌شان برای تسهیل شرایط تحصیلی و دسترسی مطلوب کودکان به آموزش و دانش است.
وی درباره تاکید پویش ایران من بر توسعه پایدار آموزشی گفت: از آنجا که توسعه پایدار آموزشی زیربنای توسعه همه‌جانبه در کشور است، فعالیت‌های پویش ایران من نیز به ساخت مدارس و افتتاح آن ختم نمی‌شود.
سلطانی عنوان کرد: این پویش به دنبال آن است که با جذب حمایت عموم مردم، NGO ها و موسسات مرتبط و پس از ساخت 100 مدرسه در نقاط کمتر برخوردار کشور، فاز دیگری از فعالیت‌های خود در راستای بهبود کیفی نظام آموزشی آغاز کند.
وی گفت: «ایران من» به دنبال آن است که با شبکه ‌سازی میان این 100 مدرسه وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و تدریس را در آنها رصد کرده و مسائل و کمبودهای آنها را یکی بعد از دیگری مرتفع سازد.
وی گفت: معتقدم کودک مستعد و غیرمستعد نداریم و آموزش باکیفیت است که سطح سواد و دانش افراد را رقم می‌زند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: باور داشته باشیم همه دانش‌آموزان مستعد یادگیری هستند و به همین دلیل باید بنای آموزش را بر سرمایه‌گذاری روی تک تک افراد بگذاریم، چرا که فرهنگ نخبه‌پروری به هیچ وجه به توسعه نمی‌انجامد.
مدارس «ایران من 56» در آویج قائنات، «ایران من 53» در حصار سنگی بیرجند و «ایران من 52» در شمس‌ آباد بیرجند نیز فردا چهارشنبه افتتاح می شود.
پویش «ایران من» در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد که بیش از 40 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده و باقی آنها تا پایان سال آینده ساخته خواهد شد.
این گروه با اعتقاد به بهره‌وری و ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری در آموزش به خصوص در دوره ابتدایی در جهت بالندگی و توسعه کشور، تاسیس مدارس ابتدایی «ایران من» را در تمام مناطق محروم و مرزی کشور هدف قرار داده است.
تمرکز اولیه در این طرح بر تکمیل مدارس نیمه‌کاره و پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی به منظور احیا و بهره‌وری سرمایه ملی کشور است. همچنین ساخت مدارس ابتدایی در مناطق مورد نیاز طبق اولویت و تائید وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.