به گزارش ایرنا سید رضا حسینی روز سه شنبه در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی افزود: امسال نیز خودکفا شدن یکهزار تا یکهزار و 500 خانوار در برنامه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه امسال رویکرد طرح های این نهاد اجرای طرح های تجمعی است گفت: 2و طرح شتر و شترمرغ به صورت آزمایشی در استان اجرا می شود تا در صورت موفقیت به سراسر کشور تسری یابد.
وی بیان کرد: برای سال جدید با اولویت طرح های مزیت دار، 2 هزار و 500 فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان ایجاد می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پرورش باز سانن و نیروگاه های خورشیدی و تراش سنگ های قیمتی از طرح های مزیت دار سال گذشته بوده است گفت: امسال نیز همین رویکرد دنبال می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و 500 متر فرش دستبافت فروخته شد که امسال تلاش می شود بافت فرش به صورت سفارش محور انجام شود و تاکنون 870 متر نیز توسط مشتری آلمانی سفارش داده شده است.
حسینی نظارت را یکی از رموز موفقیت طرح های اشتغال کمیته امداد دانست و عنوان کرد: برای سال جاری انجام 24 هزار فقره نظارت برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای 2 هزار و 616 نفر شغل ایجاد شد گفت: در این مدت 42 میلیارد و 778 میلیون تومان تسهیلات امدادی و قرض الحسنه بانکی برای اجرای طرح های اشتغال پرداخت شده است.
همچنین در این نشست اعلام شد که اکنون 32 هزار خانوار مستمری و معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی هستند و یکهزار و 200 خانوار تا پایان سال گذشته در نوبت حمایت بودند که 300 نفر زیر پوشش قرار گرفتند و بقیه نیز تا تیرماه به چتر حمایتی امداد اضافه می شوند.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.