سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این بارندگی ها همراه با وزش باد شدید چهار شهرستان بیرجند، درمیان، زیرکوه و سربیشه دچار سیلاب شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور از روز دوشنبه 39 تیم امدادی و عملیاتی به دستور استاندار در حالت آماده باش قرار گرفتند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر سیلاب در این چهار شهرستان 32 منزل مسکونی درگیر آبگرفتگی و 20 خودرو گرفتار سیلاب شدند.
وی بیان کرد: این بارندگی ها باعث تخریب 25 درصدی 16 رشته قنات و تخریب راه های روستایی و ایل راه های عشایری نیز شده است.
میرجلیلی با بیان اینکه محصولات باغی و زراعی شهرستان های بیرجند، زیرکوه، سربیشه و درمیان از بارش تگرگ خسارت دید افزود: بیشتر خسارت ها مربوط به میوه های سر درختی است.
وی تصریح کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده و اذعان مردم محلی روستاهای این چهار شهرستان، 11 میلیمتر بارندگی در 10 دقیقه بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه بارش های فصلی و رگباری تا پایان فصل بهار ادامه خواهد داشت گفت: مردم ضمن جدی گرفتن اخطاریه و هشدارهای هواشناسی در بستر رودخانه ها قرار نگیرند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
بارش های رگباری همراه با وزش باد شدید از اوایل هفته جاری در استان خراسان جنوبی آغاز شد و براساس پیش بینی سازمان هواشناسی تا 24 ساعت آینده نیز ادامه دارد.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.