به گزارش ایرنا حسن امین ‌لو، روز دوشنبه در یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با توجه به جایگاه هیات علمی و وابستگی کشور به توسعه علوم انسانی، امسال مجلس شورای اسلامی در ماده 6 و 12 قانون بودجه که مربوط به حقوق و مالیات است مصوبات خوبی ارائه کرد.
وی اقدامات انجام گرفته در زمینه امور سلامت خراسان جنوبی را بسیار مهم و اثر گذار دانست و اظهار کرد: در بازدید هایی که از مراکز درمانی به خصوص در شهرستان بیرجند انجام شد، نمود اجرای طرح تحول سلامت کاملا مشهود بود.
وی با بیان اینکه نقش هیأت علمی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را نباید در رسیدن به این موفقیت ‌ها نادیده گرفت، تصریح کرد: یاد گذشتگانی که خدمت کرده ‌اند بسیار کار پسندیده‌ ای است.
دبیر هیات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که پیش از حضور در این جشنواره بازدیدی از بیرجند داشت گفت: ریشه تاریخی و پر عظمتی در این شهر نهفته است، دیوارهای اینجا نشان از پیشینه غنی و تاریخی دارد و کمتر شهری را اینگونه دیده‌ام.
وی ادامه داد: وضعیت مطلوب بهداشت و پاکیزگی شهر بیرجند نشان از فرهنگ بالای مردم این دیار و سابقه طولانی تمدن این منطقه دارد.
امین‌لو همچنین به سابقه فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: ایران به عنوان مهد فرهنگ جزو معدود کشورهایی است که قدمت 6 هزار ساله دارد.
وی که نگارنده کتاب « شرح گلستان ؛ هزار پند سعدی» است ،خطاب به حاضران این جشنواره، عظمت آثار شاعرانی چون فردوسی، سنایی، عطار ، مولانا ، سعدی ، حافظ و نظامی گنجوی را یادآور شد.
کتاب شرح گلستان؛ هزار پند سعدی در قالب بسته فرهنگی به میهمانان ویژه این جشنواره اهدا شد.
ع.ب* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.