به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در همایش استانی طلایه داران زکات خراسان جنوبی افزود: علما و روحانیون در این زمینه پیام دین را به مردم برسانند و مردم را در این پیام الهی به صورت نرم افزاری راهنمایی کنند.
وی گفت: فقر نتیجه بی ایمانی برخی سرمایه داران است که باید برای ریشه کنی آن تا ظهور حضرت مهدی موعود (ع) تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بیان کرد: براساس آیات قرآن و احادیث، فرد زکات دهنده قبل از آنی که انفاق کند، نیازمند آن است زیرا انفاق کننده و انفاق گیرنده هر دو از این فریضه الهی بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: فقیر اگر در مسیر تربیت الهی رشد کند از فقر خود لذت می برد همانطور که اگر ایمان باشد تمامی مشکلات موجود هضم می شود و مهمتر از همه کمبود اصلی ما ایمان است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در مسائل خداپسندانه پیشتاز هستند گفت: در برخی جاها هم که کوتاهی شده حتما ما کوتاهی کردیم و مردم همیشه در صحنه بوده اند.

** کنگره شهدا در استان فرهنگ سازی شود
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: برگزاری کنگره 2 هزار سردار و شهید خراسان جنوبی نیازمند فرهنگسازی است و مردم باید در برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ وارد میدان شوند.
سرهنگ پاسدار صفرعلی اسماعیلی با بیان اینکه کنگره شهدا هیچ بودجه دولتی ندارد اظهار کرد: برگزاری این کنگره نیازمند مشارکت جمعی است.
وی افزود: کنگره شهدا دارای 27 کمیته و پنج کارگروه است که از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده و حجم وسیعی از برنامه ها را در خود جای داده است.
وی برنامه های متنوع ورزشی، هنری، فرهنگی، رسانه ای، تولید و نشر کتاب، عمران، آبادانی و ... را از مهمترین محورهای این کنگره ذکر کرد و افزود: این ارکان باید برای مردم بازگو شود.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.