به گزارش ایرنا نجفعلی انتظاری روز دوشنبه در همایش طلایه داران زکات خراسان جنوبی در بیرجند افزود: با احیای نهضت زکات بدون شک بیانات مقام معظم رهبری در اهمیت این فریضه الهی محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: طبق احادیث، پرداخت زکات، فقر را ریشه کن می کند و برای رسیدن به آن باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هزینه ریشه کن کردن فقر در جامعه بسیار گران است، گفت: علما و مبلغان وظیفه سنگینی در تبیین ارکان زکات در جامعه دارند.
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: زکات باعث رشد و تعالی خود افراد از نظر دنیوی و اخروی می شود و افراد با زکات خود را بیمه می کنند.
وی بیان کرد: در همین ارتباط سخنان رهبر معظم انقلاب برای همه ما باید فصل الخطاب باشد، چقدر معظم له باید بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کنند در حالی که زکات یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که همه جامعه از آن بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: طبق مستندات موجود، کشاورز زکات دهنده از یک هکتار باغ 126 تن انگور برداشت کرده در حالی که سایر کشاورزان همان منطقه از یک دهم این محصول هم بهره مند نشده اند و این همان برکت الهی به فرد زکات دهنده است.
انتظاری یادآور شد: طبق فرامین معظم له باید ثابت کنیم جمهوری اسلامی ایران با اقتصاد مقاومتی بر تمام مشکلات فائق خواهد آمد.
وی همدلی و وفاق را یکی از مهمترین برکات زکات عنوان کرد و افزود: زکات نقطه مشترک اهل تسنن و تشیع است و وحدت بیش از پیش را دربر خواهد داشت.

** جمع آوری 34 میلیارد تومان صدقه در خراسان جنوبی
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: در سال گذشته 34 میلیارد تومان از صدقات و طرح محسنین در استان جمع آوری شد که هشت درصد آن سهم زکات بوده است.
رضا سلم آبادی با بیان اینکه این سهم قابل توجه نیست، افزود: در سال 96 در مجموع زکات جمع آوری شده 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که با توجه به ظرفیت موجود در استان کم است.
وی ادامه داد: یکی از منابع زکات، کشاورزی است اما آمار درستی از وضعیت کشاورزی در استان وجود ندارد.
به گفته وی طبق آمار در سال گذشته 53 هزار تن گندم در استان تولید شده اما فقط سهم نیازمندان 100 تن است، این آمار نشان می دهد که سهم محرومان را روشن نکردیم.
وی اظهار کرد: در مورد شجره طیبه در سال گذشته هفت هزار و 500 درخت را پلاک کوبی کردیم که این درختان 70 میلیون تومان محصول داشته است.
به گفته وی وضعیت زکات در استان باید سر و سامان داده شود چرا استانی با حدود 800 هزار نفر جمعیت که رتبه سوم را در پرداخت صدقه دارد باید سهم کمتری در زمینه زکات داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 570 عامل افتخاری و 178 مبلغ وظیفه فرهنگ سازی این محور عدالت اجتماعی را ایفا می کنند، افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی بیش از پیش سهم خوبی در جمع آوری زکات و فقر زدایی داشته باشیم.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.