به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، محمد اصغر زاده افزود: این طرح با توجه به افزایش مصرف انواع گوشت سفید، قرمز و دیگر فرآورده های خام دامی در ماه رمضان و به منظور ارتقای ضریب سلامت و امنیت غذایی شهروندان در 2 نوبت صبح عصر اجرا می شود.
وی با اشاره به مشارکت 14 تیم ثابت و 15 سیار در طرح نظارت بر عرضه فرآروده های خام دامی، اظهار کرد: در این طرح تمامی مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی، سردخانه ها و رستوران ها به طور مستمر مورد بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی قرار می گیرند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: شهروندان باید برای حفظ سلامت خود محصولات دامی را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
وی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از قبیل نگهداری و عرضه غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی همچون انواع گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، عسل، دل، جگر و ... با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند تا در اسرع وقت با فرد خاطی برخورد قانونی شود.
اصغرزاده افزود: سال گذشته در اجرای طرح نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی حدود 7 تن فرآورده غیر بهداشتی توقیف و از چرخه مصرف خارج شد.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.