به گزارش ایرنا محمدحسین موسی زاده شنبه شب در نشست هم اندیشی برگزاری همایش ملی عناب در دهکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در شهر خوسف افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت های بالقوه زیادی است که باید از آنها به نحو احسن استفاده کرد.
وی ادامه داد: 120 شرکت در سراسر ایران با دانشگاه علمی کاربردی همکاری می کنند که می توان از ظرفیت این مراکز برای برگزاری همایش و نمایشگاه ملی عناب در خراسان جنوبی استفاده کرد.
وی انجام پژوهش و کارهای تحقیقاتی بومی و متناسب با شهرستان خوسف را در دهکده گیاهان دارویی قابل تقدیر دانست و افزود: این اقدامات می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.
وی با اشاره به تجربیات دانشگاه علمی کابردی کشور در ایجاد رشته های نوپا متناسب با هر استان عنوان کرد: باید با فرهنگ سازی و توجه به ظرفیت های هر منطقه نسبت به ایجاد رشته های جوان پسند اقدام کرد.
موسی زاده افزود: ایجاد استارت آپ یا شرکت های نوین و شتاب دهنده در زمینه عناب و سایر محصولات می تواند نقش بسیار ارزنده ای در زمینه بازاریابی و برند سازی آن ایفا کند.
فرماندار خوسف نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود 95 درصد عناب کشور در خراسان جنوبی تولید می شود گفت: این شهرستان بیشترین و با کیفیت ترین محصول عناب را تولید می کند.
محمد شفیعی ادامه داد: جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی کاربردی همزمان با بها دادن به علم به کارهای عملی و اجرایی نیز ورود پیدا کرده که قابل تقدیر است.
وی اظهار کرد: در شهرستان خوسف 2 جشنواره گل نرگس برگزار شده و آمادگی میزبانی از همایش ملی عناب نیز در این منطقه وجود دارد.
وی بهترین زمان برگزاری این همایش را شهریور و اوایل مهرماه سال جاری دانست و افزود: بازدید از باغات و مزارع عناب در روستاهای خوسف به خصوص سیوجان می تواند در کنار این همایش در نظر گرفته شود.
فرماندار خوسف گفت: در بحث تغییر الگوی کشت در روستاهای این شهرستان اقدامات ارزنده ای انجام شده و نیز برای افزایش درآمد کشاورزان در زمینه کشت عناب تلاش زیادی شده است.
وی یادآور شد: برگزاری همایش های ملی به برند سازی و بازاریابی عناب به عنوان یکی از محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی کمک شایانی می کند.
شهرستان خوسف در فاصله 35 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
9866*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.