به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار مدیرعامل و کارکنان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: آنچه مسلم است برخی انسان ها تا موقعی آداب دوستی را بجا می آورند که انسان محتاج نیست اما داوطلبان هلال احمر از محتاجان رفع گرفتاری می کنند.
وی بیان کرد: قضای حوائج در کنار ارزش انسانی دارای ارزشی اسلامی است که بارها در دین مبین اسلام از آن یاد شده به طوری که اگر فردی یک نفر را نجات دهد مانند کسی است که بر تمامی خلقت صحه گذاشته است.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه حیات معنوی بالاتر از حیات حیوانی و جسمانی است گفت: گمراهی معنوی که قتل معنوی است بالاتر از قتل فیزیکی است زیرا با گمراهی معنوی انسان شرف و غیرت خود را از دست می دهد.
وی به اعضای جمعیت هلال احمر توصیه کرد: همانگونه که مجهز به نجات انسان های گرفتار و در معرض خطر به صورت لحظه ای هستید در نجات انسان ها از گمراهی معنوی هم تلاش کنید که با حضور روحانیون در دستگاه های اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی این امر باید محقق شود.

** خراسان جنوبی نقطه کور امدادرسانی است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: این استان بنا به حادثه خیزی و دوری از مراکز سایر استان ها به نقطه کور امدادرسانی تبدیل شده است که به همین منظور باید به تمام امکانات و تجهیزات موردنیاز مجهز شویم.
محمدرحیم شهریاری وجود بالگرد امدادی در استان را ضروری دانست و افزود: دستگاه های ذیربط باید کمک کنند با تکمیل پایگاه امدادی شرق کشور این مهم به زودی محقق شود.
به گفته وی هلال احمر مجموعه ای مردم نهاد و حلقه اتصال بین توانمندان و نیازمندان است و از آنجا که دولت به عنوان یکی از توانمندان جامعه هدف، محسوب می شود باید از این توانمندی و ظرفیت به نحو احسن بهره برد.
وی ادامه داد: سال گذشته در یکهزار و 297 حادثه به چهار هزار و 968 نفر در استان امدادرسانی شد که 886 مصدوم از خدمات درمانی و سرپایی این مجموعه استفاده کردند و این اقدام ها با فعالیت یکهزار و 892 تیم انجام شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان در کمک رسانی به مردم حادثه دیده کرمانشاه نقش قابل توجهی داشتند اظهار کرد: بیش از سه میلیارد تومان کمک غیر نقدی و 240 میلیون تومان کمک نقدی مردم این استان به کرمانشاه ارسال شد و این مهم نشان از نوعدوستی مردم این منطقه دارد.
وی گفت: در زمینه کمک به مردم مظلوم میانمار هم 50 میلیون تومان جمع آوری و در قالب تیم های درمانی به این مردم مظلوم، امدادرسانی شد.
شهریاری با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت جمعیت در یک برنامه چهارساله باید تدوین شود افزود: در این برنامه سعی خواهد شد کمبودهای امداد و نجات هلال احمر استان رفع شود.
وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در چند سال گذشته با این وسعت فقط 6 شعبه امدادی داشت اما خوشبختانه این تعداد به 22 پایگاه در تمامی شهرستان ها رسیده که امیدواریم این تعداد در برنامه چهار ساله افزایش یابد.
وی افزود: زیرساخت های خودرویی هم در این مدت فوق العاده ضعیف بود که تقویت شد اما تقویت خودروهای نجات و آمبولانس استان نیازمند افزایش و پیگیری جدی است که امیدواریم در این دوره محقق شود.
این دیدار به مناسبت 8 می (18 اردیبهشت) روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با عنوان میثاق با ولایت برگزار شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.