به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه چهارشنبه شب در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: در وضع فعلی به علت کاهش شدید بارندگی ها و فقدان منابع آبی بیش از 485 روستای استان حداقل آب شرب مورد نیاز آنها با تانکر تامین می شود.
وی بیان کرد: وضعیت استان به لحاظ شرایط اقلیمی شرایط خاصی دارد و ما هنوز به میزان بارش سال گذشته که یکی از بدترین وضعیت بارندگی در شرق کشور به ویژه این منطقه بود، نرسیده ایم.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از نزدیک مشکلات استان را مشاهده و با مردم و تشکل های حوزه های بخش کشاورزی دیدار و پیشینیه 15 ساله استان را از نزدیک لمس می کنند تا برای مصوبات و قوانین بعدی با نظر کارشناسانه مورد عنایت قرار دهند.
وی افزود: فردا (پنجشنبه) در قالب 6 گروه برنامه بازدید از شهرستان های استان برنامه ریزی شده است که کل استان را پوشش خواهد داد، جمع بندی و تجزیه و تحلیل مسایل و پیشنهادات مردمی بهترین فرصت مغتنم برای مسئولان استان و اعضای کمیسیون خواهد بود.

**کشاورزی بخش اصلی استان است
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: کشاورزی بخش اصلی خراسان جنوبی است که 30 درصد تولید ناخالص استان را تشکیل داده و بیش از 50 درصد زندگی مردم به بخش کشاورزی وابسته است.
نظر افضلی افزود: در بازدید میدانی از مجموعه شهرستان های استان، پتانسیل ها، ظرفیت ها و توانمندی های استان شناسایی و معرفی خواهد شد.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی با کمبودهایی از جمله منابع آبی مواجه بوده و 19 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند اما همچنان رونق کشاورزی به زندگی مردم نیز رونق خواهد بخشید.

**منطقه با زبان بی زبانی حرف می زند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز گفت: از مناطق مختلف خراسان جنوبی بازدید خواهید کرد که منطقه با زبان بی زبانی با شما حرف خواهد زد همچنین توضیحاتی بعد از بازدید از منطقه در جمع بندی بیان خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به خراسان جنوبی سفر کردند مانند هیات پزشکی است که به عیادت مریض رفته اند.
وی تاکید کرد: راه امرار و معاش اکثر مردم خراسان جنوبی از کشاورزی به بن بست رسیده است البته مشکلات موجود از جمله هدررفت آب علاج دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر محصولات کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود، کشاورزان امید بیشتری داشته و منافع به خودشان برمی گردد.
وی وضعیت منابع آبی استان را محدود دانست و اظهار کرد: روستاهای زیادی با تانکر آبرسانی می شود و در منطقه مرزی خراسان جنوبی نمی توان تنها به بعد اقتصادی توجه داشت.
وی افزود: کشاورزی در این منطقه از بین رفته و آب شرب در حال اتمام است که مسئولان توجه داشته باشند منطقه مرزی اگر خالی شود عوارض زیادی در بر خواهد داشت و مردم این منطقه به سختی ها عادت کرده اند و تاکنون مانده اند لذا باید فکری به حال استان شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.