به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در همایش 'رسم هجرت' گرامیداشت کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی و جهادگر مرحوم محمد خراسانی با بیان اینکه هر پایگاه مقاومت و کانون بسیج باید یک گروه جهادی داشته باشد یادآوری کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.
وی افزود: امروز صندوق‌ های قرض ‌الحسنه با کمک مردم در استان ایجاد می‌شود که از صفر تا 100 فعالیت صندوق بر عهده مردم است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده در روستاهای زیر 500 خانوار یک تا 2 صندوق، روستاهای بالای 500 خانوار 2 صندوق و روستاهای بالای یکهزار نفر نیز سه صندوق قرض‌الحسنه می توان تشکیل داد.
وی گفت: امروز دولت، بسیج، کمیته امداد و هیأت‌ها و مساجد بحث صندوق را در دستور کار خود قرار دادند و باید این صندوق‌ها تقویت شوند.
سردار قاسمی با بیان اینکه 300 گروه جهادی در استان ساماندهی شده‌اند گفت: واژه‌های معنوی، ایمان، هجرت و شهادت هر کدام یک دریای معرفت هستند و از واژه‌های کلیدی اسلام به شمار می‌روند.
وی با اشاره به احیای مجدد روحیه جهادی در کشور اظهار کرد: بعد از انقلاب عده ای با منحل شدن جهاد سازندگی به دنبال محو آن بودند اما به خواست رهبری این اقدامات امروز طوری پیش رفته است که در حساس ترین شرایط گروه های جهادی بهترین زمان خود را کنار مردم مناطق محروم می گذرانند.
وی با بیان اینکه ایمان، هجرت و جهاد مراتب مختلف دارد افزود: اولین بحث جهاد، خودسازی و سپس به مردم رسیدن است.
وی با اشاره به گستردگی فعالیت بسیج سازندگی گفت: این سازمان بعد از سه دهه از رحلت امام خمینی (ره) هنوز هم خلاءهای قانونی را با وزارتخانه هماهنگ می کند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم گفت: امسال استفاده از خیرین محرومیت زدایی برای اشتغال در استان دنبال می شود و برای استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در ایجاد اشتغال به دنبال تحقق مردمی کردن اقتصاد هستیم.
مهدی هنری اولویت پروژه های عمرانی امسال بسیج سازندگی را با توجه به شرایط موجود استان منابع آبی ذکر کرد و افزود: در سال جدید با توجه به نیاز مردم، پروژه های آبخیزداری در برنامه های این سازمان قرار می گیرد.
وی اقتصاد مقاومتی و اشتغال را از دیگر برنامه های محوری سازمان بسیج سازندگی برشمرد و گفت: در این حوزه نیز آموزش و توانمندسازی مردم روستاها در دستور کار قرار دارد و با برنامه های مشخص به دنبال تکمیل زنجیره ارزش محصولات در تمامی شهرستان های استان به منظور فروش بهتر محصولات هستیم.
وی توسعه صندوق های قرض الحسنه را اقدام دیگر بسیج سازندگی ذکر کرد که با هدف جلوگیری از انحراف تسهیلات توسط مردم دنبال می شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی بیان کرد: 6 ماه نخست سال جاری حدود 60 صندوق قرض‌الحسنه در مناطق مختلف استان ایجاد می‌شود که تاکنون 11 صندوق به مرحله واریز اعتبار رسیده و تاسیس شده است.
وی با بیان اینکه انتظارات از جهادگران هر سال افزایش می یابد افزود: وظیفه ذاتی نیروهای جهادی خدمت رسانی و محرومیت زدایی است.
وی اشتغال و اقتصاد را محور اصلی فعالیت های بسیج سازندگی ذکر کرد و گفت: 14 هزار نفر در قالب 920 گروه جهادی برای این منظور در طول سال به مناطق محروم اعزام شدند که اغلب این نیروها بومی بودند اما گروه های جهادی میهمان نیز به خصوص از تهران برای عمران و اشتغال روستاهای محروم استان کمر همت بستند.
هنری از شناسنامه دار شدن 227 گروه جهادی در استان خبر داد و افزود: هر کدام از این گروه ها در یک منطقه جغرافیایی اهداف جهادی خود را به مدت مشخص دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی، کمک به دولت در اجرای پروژه‌های عمرانی است تصریح کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌های متعددی با نهادهای مختلف امضا شد که طبق این تفاهم‌نامه‌ها 50 درصد اعتبار پروژه‌ها توسط خودیاری مردم و خیران و 50 درصد نیز توسط نهادهای طرف تفاهم‌نامه پرداخت می‌شود.
وی از انعقاد 12 میلیارد تومان تفاهم نامه برای 233 طرح خبر داد و گفت: تاکنون 121 طرح به ارزش پنج میلیارد تومان به اتمام رسیده و بقیه طرح ها نیز در سال 97 دنبال می شود.
همچنین با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان در این همایش از 26 جهادگر خراسان جنوبی تجلیل شد.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.