عباس جرجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت چند مورد خلاف طبق دستور شورای فنی استان موافقت نشده و برگشت کرده است.
وی اظهار کرد: این روند نوعی امیدبخشی را در صنعت استان ایجاد کرده است که با همت مردم، مسئولان و تولیدکنندگان در فرهنگ سازی استفاده از تولیدات بومی بخش عظیمی از مشکلات موجود که منجر به تعطیلی شرکت های صنعتی می شود، رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی هم می تواند نقش تعیین کننده ای را در این زمینه ایفا کند گفت: آنچه مسلم است بسیاری از مصالح و امکاناتی که به دلیل نبود فرهنگ سازی در این استان کاربرد ندارد در استان های دیگر مورد استقبال قرار می گیرد زیرا نسبت به مشابه هایی که در بازار وجود دارد از مرغوبیت بیشتری برخوردار است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: کالاهای بومی در درجه اول باید به بخش های مختلف دولتی، خصوصی و مردمی معرفی شود که رسانه ها مهمترین نقش را در این زمینه می توانند ایفا کنند.
وی افزود: رسانه های ملی و محلی استان با توجه به ظرفیت و مخاطبانی که دارند می توانند با معرفی تولیدات بومی نقش تعیین کننده ای در تحقق شعار سال داشته باشند و پرداختن به این امر نیازمند روحیه حرفه ای و دلسوزانه رسانه هاست.
جرجانی مصالح ساختمانی را از مهمترین این ظرفیت ها بیان کرد و گفت: عمده تولیدهای موفق خراسان جنوبی در زمینه مصالح ساختمانی و بخشی هم صنایع غذایی است.
وی با بیان اینکه صادرات صنایع غذایی باید مورد نظر قرار گیرد تصریح کرد: امروز محصولات غذایی از استان های غرب کشور به افغانستان صادر می شود در حالی که تولیدکنندگان استان با تولید محصولاتی همسان با ذائقه های موجود و کشورهای مجاور می توانند در این زمینه موفق عمل کنند.
مدیرعامل شرک شهرک های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: مردم با روحیه جهادی از تولید داخلی و بومی حمایت کنند تا پویایی صنعت استان را در آینده نه چندان دور شاهد باشیم.
وی گفت: با نامگذاری سال 97 با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» تکلیف برای همه ما روشن است و باید در نظر داشته باشیم تحقق این مهم به اشتغالزایی و از سویی ارتقای واحدهای صنعتی منجر خواهد شد.
3215*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.