به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: خروج از برجام توحش فرهنگی و اخلاقی دنیای غرب و مستکبر را نشان داد چراکه حقوق بشر برای آمریکا و اروپا که شریک آنها بودند، تنها یک بهانه بود.
وی با اشاره به عدم تعهد و پایبندی استکبار بر تعهداتش در برجام عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام امری نبود که ما را غافلگیر کند چراکه بارها مقام معظم رهبری در این زمینه پیش بینی و هشدار داده بودند.
وی گفت: با این عمل بسیاری از افرادی که قبله آنها دنیای غرب بود از خواب غفلت بیدار شدند و امید است که همه درس عبرت گرفته باشیم.
خطیب جمعه بیرجند افزود: عوامل استکبار تن به این فضاحت اخلاقی دادند اما با خروج از برجام هم نتوانستند ما را تضعیف کنند و شیعه از کینه دشمن هیچوقت نمی هراسد و تحت لوای ائمه اطهار (ع) بوده و الگوی ما شهدای بزرگ هستند.
وی بیان کرد: اروپا شریک آمریکای جهانخوار است در غیر اینصورت مقابل بدعهدی و خروج آمریکا از برجام سکوت اختیار نمی کردند.
حجت الاسلام مختاری گفت: هدف دشمن تضعیف ایران اسلامی و برنامه هسته ای بود، چون دیدند ایران در محور مقاومت قرار گرفته و داعش را شکست داده است لذا استکبار بی طاقت شده و از برجام خارج شد.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز ذلت نمی پذیرد اظهار کرد: نظام و ملت ما تا زمانیکه قدرت های جهان به دنبال تعامل برابر نباشند و ما را به رسمیت نشناسد هرگز دوباره پای میز مذاکره نخواهد نشست.
وی ادامه داد: کلید حل مشکلات کشور و درمان ما در دست آمریکا و اروپاییان نیست بلکه نیاز داریم اکثریت جامعه آزادیخواه و انقلابی باشند و باید با غنی سازی فرهنگی، دشمن را ناامیدتر از همیشه کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید در انتخاب های خود تجدیدنظر کنیم چراکه از آمریکا و اروپا نمی توان انتظار داشت اما انتظار از مردم همین است.
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند به مذاکرات خوش بین نیستند و در چند سال گذشته رهبری و ملت خون دل خوردند و سختی های زیادی متحمل شدند لذا از مسئولان انتظار داشتیم فهیم باشند و راه حل مشکلات را در مذاکره با بیگانگان ندانند.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: مسئولان مواظب باشند بعد از خروج آمریکا از برجام مجدد در دام اروپایی ها نیفتند و مردم انتظار دارند مسئولان صادق باشند.
وی گفت: وقتی مسئولان می گویند برای هر بازی و سناریوی آمریکا طرح ریزی شده است انتظار بود بعد از خروج یک جانبه آمریکا از برجام کاری می کردند که آمریکا پشیمان شود نه اینکه مهلت بخواهند.
وی تصریح کرد: دولت و مجلس بدانند اگر بار دیگر اروپایی ها سر ما کلاه گذاشتند این ملت آنها را نخواهند بخشید و به جای اینکه به بیگانه نگاه شود در این مدت اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می شد هیچکدام از این مشکلات را نداشتیم.
همچنین راهپیمایی ضداستکباری امروز از محل برپایی نمازجمعه با حضور باشکوه مردم در اعتراض به بدعهدی آمریکا برگزار شد.
قشرهای مختلف مردم در صفوف یکپارچه با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خواستار ایستادگی و هوشیاری مسئولان در دفاع از حقوق مسلم ملت ایران شدند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.