به گزارش ایرنا احمد جمالی روز شنبه در همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان با بیان اینکه ظرفیت های این نهبندان کاملا مشهود است، افزود: آفتاب موجود در نهبندان ظرفیتی بزرگ برای منطقه محسوب می شود و بسیاری از کشورهای دنیا از جمله پرتقال با فروش آفتاب به اروپایی ها برای توسعه خود درآمد زایی می کنند.
وی معادن را دومین گنج نهبندان دانست و اظهار کرد: هر کدام از این معادن می تواند توسعه اقتصادی یک کشور را رقم بزند.
جمالی، با بیان اینکه گردشگری و داشتن مواهب طبیعی نیز سومین گنج نهبندان محسوب می شود گفت: این شهرستان همچنین دارای منابع انسانی متخصص و ارزشمندی است که سالها برای منطقه زحمت کشیده اند.
وی تصریح کرد: گنج های موجود در نهبندان، توسعه پایدار و جهش اقتصادی این شهرستان را به دنبال دارد.

** محرومیت در کنار ظرفیت موجب حیرت است
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه ظرفیت های متعدد سرمایه گذاری در نهبندان افراد را شگفت زده می کند، بیان کرد: در کنار این ظرفیت ها محرومیت منطقه نیز موجب حیرت است.
جمالی، با اشاره به اینکه رفع محرومیت از طریق توسعه امکان پذیر است، گفت: با معرفی ظرفیت ها و فرصت ها می توان به محرومیت زدایی از نهبندان کمک کرد.
وی همایش توسعه نهبندان را فرصت مغتنی برای رفع محرومیت دانست و افزود: برای معرفی فرصت ها باید نقشه راه تهیه و تدوین شود.
وی با ابراز امیدواری از این که همایش توسعه نهبندان بتواند گامی مهم در راستای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری باشد عنوان کرد: یکی دیگر از محورهای توسعه همدلی مسئولان است که در این همایش شاهد آن هستیم و می تواند سنگ بنای خوبی برای توسعه منطقه نهبندان باشد.
همایش یکروزه « توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان» به همت استانداری خراسان جنوبی، سازمان سرمایه گذاری، کمک های اقتصادی و فنی ایران، سازمان همیاری شهرداری های استان، شورای شهر و سایر دستگاه های اجرایی در این شهرستان برگزار شد.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
ع .ب* 7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.