محمد کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 450 هکتار آبیاری تحت فشار و کم فشار نیز برای سال جدید در شهرستان سرایان پیش بینی شده است و امسال برای هر هکتار آبیاری تحت فشار 10 میلیون تومان و آبیاری کم فشار پنج میلیون و 400 هزار تومان تسهیلات پرداخت می شود.
وی بیان کرد: مجتمع گلخانه ای 20 هکتاری امسال در شهرستان سرایان راه اندازی می شود و تاکنون برای 12 میلیارد تومان تسهیلات، متقاضی پای کار داشته ایم.
فرماندار سرایان مهمترین دغدغه این شهرستان در سال جدید را اشتغال و مدیریت منابع آب دانست و گفت: از آنجا که 19 سال خشکسالی را تجربه کردیم و از طرفی سرایان اولین دشت فوق بحرانی و ممنوعه خراسان جنوبی است باید در زمینه مدیریت منابع آبی پیشرو باشیم.
وی همکاری مردم در نصب کنتورهای هوشمند را اقدامی مثبت برای مقابله با بحران آب ذکر کرد و افزود: مسئولان و مردم باید به این باور و الزام برسند که افزایش سطوح کشاورزی با شرایط فعلی توجیه ندارد و باید به دنبال افزایش تولید با صرفه اقتصادی در سطوح موجود باشیم.
وی درباره اولویت های حوزه اشتغال بیان کرد: امسال به اشتغال روستایی و عشایری توجه ویژه می شود و تاکنون 109 طرح به ارزش 76 میلیارد تومان در سامانه کارا وارد شده است.
کریمی از ابلاغ 27 میلیارد تومان از این محل به بانک ها خبر داد و گفت: امیدواریم با تسریع در پرداخت شاهد شروع پروژه های مذکور در شهرستان سرایان باشیم.
وی یکی دیگر از برنامه های این شهرستان در سال جدید را تشکیل مجمع خیرین مسکن ساز ذکر کرد و گفت: این مجمع مصمم خواهد بود 50 واحد مسکونی را در قالب احداث یا رهن و اجاره برای زوجین جوان تامین کند.
فرماندار سرایان به برنامه های حوزه اجتماعی شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح تاب آوری و افزایش آستانه تحمل برای امسال در دستور کار قرار دارد و جلسات تخصصی به منظور توانمندی شهروندان برگزار شده است.
شهرستان سرایان سال 1383 به خراسان جنوبی الحاق شد و براساس آخرین سرشماری 33 هزار و 312 نفر جمعیت دارد.
ع.ب*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.