به گزارش ایرنا محمدرحیم شهریاری روز دوشنبه در نشست خبری محدودیت آمبولانس را از دیگر دغدغه های جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد و افزود: برای استقرار بالگرد در خراسان جنوبی با توجه به وسعت 151 هزار کیلومتری، پیگیری های زیادی صورت گرفته است که امیدواریم با تامین اعتبار آشیانه از سوی استانداری، سازمان هلال احمر هم به تامین بالگرد اقدام کند.
وی فرهنگ سازی در آمادگی و توانمندی برخورد با حوادث را از مهمترین نیازمندی های امداد و نجات بیان و اظهار کرد: اصلی ترین نقش را در فرهنگ سازی این مهم مردم دارند و تا مردم وارد میدان نشوند آموزش های هلال احمر کفایت نخواهد کرد.
وی همچنین گفت: 25 عنوان برنامه محوری همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر (18 اردیبهشت) در سراسر استان برگزار می شود و در این مدت 11 تیم در قالب 33 امدادگر که از پزشکان داوطلب تشکیل شده اند در مناطق محروم استان خدمت رسانی می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی که روز شنبه این هفته به این سمت معرفی شد، از اجرای مانور اسکان اضطراری در شهرستان قاینات خبر داد و افزود: این مانور با هدف ارتقای سطح آمادگی امدادگران در مواقع ضروری برگزار می شود.
وی تقدیر از امدادگران نمونه و پیشکسوت، برپایی ایستگاه سلامت، غبارروبی مزار شهدا، میثاق با ولایت و برگزاری کارگروه امداد و نجات استان را از مهمترین برنامه های محوری در این هفته بیان کرد.
شهریاری با بیان اینکه امداد و نجات به عنوان دغدغه در اولویت کاری هلال احمر قرار دارد گفت: متاسفانه با محدودیت هایی که در سال 95 و 96 وجود داشته است در حجم امکانات انبارها با محدودیت هایی روبه رو هستیم اما با توجه به اینکه انبارهای هلال احمر استانی نیست، نگرانی وجود ندارد و در صورت حادثه در کوتاه ترین زمان از انبارهای سایر استان ها تجهیز می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته در یکهزار و 297 حادثه به چهار هزار و 968 نفر در استان خراسان جنوبی امدادرسانی شد که 886 مصدوم از خدمات درمانی و سرپایی این مجموعه استفاده کردند.
وی گفت: یکهزار و 892 تیم برای امدادرسانی در این حوادث اعزام شدند و خدمات امداد رسانی را در اسرع وقت انجام دادند.
در ادامه این نشست از دستگاه لیزر پر توان 16 واتی جمعیت هلال احمر رونمایی شد. این دستگاه در استان منحصر به فرد است و در درمان زخم های فشاری و دیابتیک، ترمیم التهاب، کشیدگی عضلانی و بهبود ترمیم بافت ها کارایی دارد.
8 می (18 اردیبهشت) روز جهانی صیلب سرخ و هلال احمر است و از این روز به مدت یک هفته، تمامی خدمات درمانی و فیزیوتراپی مراکز درمانی هلال احمر با 30 درصد تخفیف ارایه می شود.
همچنین در حاشیه این نشست بهزاد بذری نوجوان 16 ساله عضو جمعیت هلال احمر به عنوان مشاور امور جوانان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی منصوب شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.