به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: ما تمامی فعالیت خود را در این راستا متمرکز کرده ایم و اگر این اقدام به درستی انجام شود سبب ماندگاری بیشتر مسافر و اشتغال فعال تر و پایدارتر در استان خواهد شد.
وی تصریح کرد: سفرهای نوروزی اگر توام با برنامه ریزی نباشد شادی و رفاه را برای مسافران و گردشگران به دنبال نخواهد داشت.
وی گفت: نقطه عطف و موضوع اساسی سفرهای نوروزی، ایجاد رفاه و آسایش توام با شادی و برنامه ریزی مفرح برای مسافران و گردشگران است.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای رسیدن به این موضوع برنامه ریزی های درازمدت لازم است و اگر این برنامه ها کوتاه مدت باشد مسافران انتخاب مسیر را برای یک مرتبه در دستور کار قرار می دهند.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی دقیق تر و جذاب تر برای رفاه و شادی مسافران و گردشگران، ماندگاری آنها را در استان افزایش دهیم و این موضوع اساسی و مهمی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.
علوی مقدم گفت: در ایام نوروز امسال بدون شک کم و کاستی هایی در حوزه های مختلف وجود داشت که جلسات آسیب شناسی در استان برگزار و برای تک تک نواقص دستورکارهایی مشخص خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه خدمات سفر نوروز امسال فرمانداران و شهرداران استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و براساس ارزیابی ها فرمانداران طبس، بشرویه و خوسف و شهرداران فردوس، خضری و نهبندان برتر انتخاب شدند که در جلسه امروز با اهدای لوح تقدیر و هدایا از آنها قدردانی شد.
وی بیان کرد: برای ارزیابی های انجام شده در ایام عید امسال یک تیم ثابت به صورت مرتب تمامی شهرستان های استان را از لحاظ المان شهری، خدمات، اسکان، رفاه مسافران و سایر موضوعات شهری مورد بررسی قرار دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی پانزدهم فروردین امسال به خبرنگار ایرنا گفت: ورود گردشگران به این استان نوروز امسال 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
حسن رمضانی افزود: یک میلیون و 514 هزار و 803 نفر از 27 اسفند سال گذشته و شروع سفرهای نوروزی تاکنون در استان خراسان جنوبی اقامت داشته اند.
وی بیان کرد: همچنین سه میلیون و 720 هزار و 575 نفر در این مدت از جاذبه های تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند.
تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده که از این تعداد 834 اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر شامل باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت (مشترک میان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
این استان در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود 800 هزار نفر جمعیت و 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خراسان جنوبی با اقلیمی خشک و بیابانی، باغ ها و قلعه های تاریخی، چشمه های آبگرم و سرد، روستاهای زیبا، عرصه های بیابانی و کویری دیدنی و آثار گردشگری، مجموعه ای از دیدنی های طبیعی تاریخ را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار می دهد.
باغ اکبریه، قلعه تاریخی و ارگ کلاه فرنگی از آثار تاریخی مشهور و پربازدید شهر بیرجند است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.