به گزارش ایرنا نظر افضلی روز شنبه در آیین افتتاح طرح های هادی در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی افزود: سازمان عمران روستایی از درجه اعتبار بالایی برخوردار است.
وی گفت: توسعه روستایی شرق کشور مغفول مانده است و حاشیه نشینی حاصل از آن ما را با مشکل های فراوانی مواجه خواهد کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه 75 درصد جمعیت کشور را شهرنشینی در برگرفته است و فقط 25 درصد در روستاها زندگی می کنند که در مدیریت این مهم غفلت کردیم.
وی افزود: در کشورهای مختلف مانند ویتنام فقط 30 درصد مردم زندگی شهری را انتخاب می کنند و روستاها را به بهترین نحو حفظ کرده اند اما با غفلتی که وجود آمده این آمار در ایران برعکس است.
افضلی با بیان اینکه روستاییان کشور و استان با مشکلات زیادی رو به رو هستند گفت: با اقتصاد موجود زندگی در روستا بسیار سخت است و این مهمترین علت مهاجرت از روستا و به وجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در شهرهاست.
وی اظهار کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی این استان باید ویژه دیده شود زیرا استانی با این وسعت و جمعیت 750 هزار نفری نیازمند توجه ویژه است.
وی مشارکت مردم در اجرای طرح هادی را یکی از ظرفیت های این استان بیان کرد و گفت: امیدواریم نگاه ویژه مسئولان و مشارکت مردمی منجر به توسعه همه جانبه در استان شود.
طرح های هادی روستای بزقنج، شریف آباد، میانرود و ابراهیمی امروز (شنبه) با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسئولان استانی در شهرستان های بیرجند، سربیشه و نهبندان خراسان جنوبی افتتاح شد.
روستای بزقنج واقع در شهرستان بیرجند، با جمعیتی معادل 58 خانوار و 179 نفر است که تاکنون 286 میلیون تومان در سه فاز بهسازی در قالب طرح هادی هزینه شده است.
روستای شریف آباد شهرستان بیرجند با 50 خانوار و 183 نفر جمعیت از سال 1390 در این طرح قرار گرفته و تاکنون 161 میلیون تومان در آن هزینه شده است.
در روستای میانرود سربیشه با 137 نفر جمعیت و 45 خانوار، طرح هادی از سال 94 آغاز و تاکنون 196 میلیون تومان صرف پروژه های بهسازی شده است.
طرح هادی در روستای ابراهیمی شهرستان نهبندان هم با جمعیتی معادل 51 خانوار و 173 نفر جمعیت از سال 95 آغاز شده و تاکنون 224 میلیون تومان در آن هزینه شده است.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای سه هزار و 560 آبادی است که از این تعداد یکهزار و 752 آبادی دارای سکنه است و 918 روستای بالای 20 خانوار دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.