به گزارش ایرنا محمد حسینی روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان و پیشکسوتان جمعیت هلال احمر همراه با تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید هلال احمر استان خراسان جنوبی افزود: همیشه از رضایت مردم دم می زنیم، اینکه این رضایت برای مردم بسیار مهم است و مردم صاحبان نظام هستند و در شرایط بحرانی که بخشی از جامعه گرفتار است نقش هلال احمر کلیدی است.
وی بیان کرد: این جابجایی ها امری طبیعی است اما از دبیرکل جمعیت هلال احمر تقاضا داریم توجیهی در این خصوص بیاورند، هرچند خوشحالیم که فردی از خانواده امداد و فرزند این استان بر این سکو تکیه می زند.
وی گفت: آقایان خامسان و شهریاری مدیران سابق و کنونی هلال احمر خراسان جنوبی هر دو فرزندان استان هستند.
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: جابجایی خوب است اما باید مردم را در جای خود ببینیم و امیدواریم طوری عمل کنیم که رفتار و گفتار ما یکسان باشد و برای مدیرعامل جدید که فرد با سابقه ای در مجموعه هلال احمر بوده و آشنایی کامل از استان دارد، آرزوی توفیق داریم.
وی گفت: با توجه به نقش و کار ذاتی هلال احمر در شرایط خاصی که بخشی از جامعه گرفتار است، به داد مردم می رسد.
حسینی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در همه بخش ها شرایط خاص دارد و باید به آن پرداخته شود.

**11 شعبه در 11 شهرستان استان
مدیرعامل جدید هلال احمر خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: خراسان جنوبی تنها استانی است که در 11 شهرستان 11 شعبه دارد و هیچ استانی در کشور هنوز به این شرایط نرسیده است.
محمدرحیم شهریاری افزود: جمعیت هلال احرم ویژه یک گرایش خاص سیاسی و گروهی نیست بلکه جمعیتی مردمی و بین المللی است که با کمک و توان مردم خدمت ارائه می کند.
وی اظهار کرد: این نهاد باید بیشترین هماهنگی را با دولت، استانداری و فرمانداری ها داشته باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این استان پر از حادثه است و به طور متوسط هر 10 سال یک حادثه بزرگ و یک زلزله بالای هفت ریشتر در خراسان جنوبی داریم.
وی افزود: زلزله دشت بیاض با هفت و سه دهم ریشتر در سال 1349، زلزله طبس با هفت و هفت دهم ریشتر در سال 1357، زلزله زیرکوه در سال 1376، زلزله سال 1386 در بیرجند و زلزله ی 1391 در منطقه زهان زیرکوه از حوادث این استان حادثه خیز است.
وی از خراسان جنوبی به عنوان نقطه کور امدادرسانی در ایران نام برد و گفت: این استان در شعال 500 کیلومتری هیچ گونه امکان دسترسی ندارد، 500 کیلومتر با مشهد، 700 کیلومتر با یزد و 700 کیلومتر با کرمان فاصله دارد.
شهریاری اظهار کرد: این منطقه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و 25 سال است که میانگین بارندگی در خراسان جنوبی زیر 40 میلیمتر است.
وی یادآور شد: بحران خشکسالی مستمر شده و باید برای آن به دنبال چاره باشیم که جمعیت هلال احمر استان باید در این خصوص نقش ایفا کند.
وی گفت: این استان مردمی فهیم و شریف دارد اما درختان 100 ساله کشاورزان این منطقه به دلیل خشکسالی از بین رفته و همه مسئولان باید با همکاری با هم برای رفع مشکل مردم چاره اندیشی کنند.

** فلسفه فعالیت مدیران خدمت به مردم است
مدیرعامل پیشین جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: تمام فلسفه ما از ابتدای فعالیت، خدمت به مردم بوده و با خود عهد بسته ایم تک روی نکنیم.
جواد خامسان ادامه داد: اگر جایی توفیقی حاصل شد، محصول کار تیمی بین اعضای ستاد و مدیران شعبه ها بوده است.
وی اظهار کرد: به دلیل نوع فعالیت، رسالت هلال احمر کار یک تیم و یک ارگان به تنهایی نیست و اصل و فرع امور بر دوش جوانان و امدادگران بوده است.
وی گفت: در مدت چهار سال مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تلاش کردم به مردم خیانت نکرده، با مردم صادق باشم و همه توان خود را برای آنها بکار بستم.
در این آیین از 63 فعال و پیشکسوت هلال احمر خراسان جنوبی تجلیل شد.
همچنین محمدرحیم شهریاری به عنوان مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات چهار ساله جواد خامسان در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.