به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: این در شان دولتی نیست که خود را متمدن می داند و اینطور با رسوایی یک پیمان بین المللی را که خودش امضا کرده ، به شکلی کودکانه از آن خارج شود.
وی اظهار کرد: این پیمان شکنی آمریکا قبل از امضای برجام توسط دیدبان بصیر انقلاب، مقام معظم رهبری پیش بینی شده بود و ایشان مکرر می فرمودند که به آمریکا اعتمادی نیست.
امام جمعه موقت بیرجند در ادامه بیان کرد: از زمانی که پای آمریکا به ایران در قبل انقلاب باز شد تا 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چیزی به جز فتنه از آمریکا ندیده ایم و این پیمان شکنی ریشه در واقعیت های بسیار شیرین برای ما و بسیار تلخ برای آمریکا دارد.
مختاری اضافه کرد: بعد از 40 سال رویارویی آمریکا و با جمهوری اسلامی مشخص شد که پیروز این میدان ایران است و آمریکا به دنبال این بود که 6 ماهه نظام اسلامی را ساقط کند و یک نظام ضعیف منزوی بر کشور حاکم کند که امروز بعد از چهار دهه نظام اسلامی سربلند و پیشرفته است.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب به لحاظ نظامی آنچنان قدرتمند است و موشک های دور برد ما خواب را از چشم اسرائیلی ها ربوده است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: آنها ایران را کشوری منزوی می خواستند اما امروز می بینند که حرف اول منطقه را ایران می زند و کشورهای مستقل و ملت های منطقه به ما اعتماد دارند.
مختاری افزود: استکبار جهانی از اقتدار ایران در منطقه هراسناک است و به هر نحو می خواهد این ملت را ضعیف کند.
وی اظهار کرد: دشمن با چهار دهه نبرد رو در رو نتوانست ایران اسلامی را تضعیف کند اکنون با مذاکره می خواهند این کار را انجام دهند که ملت ایران هیچگاه چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.
وی یادآور شد: ریشه این بداخلاقی ها زیاده خواهی های آمریکا و قدرت طلبی اوست، آنها مذاکرات را با تحریم های ظالمانه بر ما تحمیل کردند و یک سری امتیاز به ناحق از ما گرفتند و یک سری امتیاز به حق را به ما دادند و اینکه تحریم ها برداشته شود امتیاز به حقی بود و باید انجام می شد.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: آنها امتیازات به ناحق خود را استیفا کردند اما همین امتیازات به حق ما را هم نداند.
وی اظهار کرد: برجام سراسر آن ضرر نبود و برای دوستان داخلی و دولت های خارجی اتمام حجت شد و معلوم شد دولت آمریکا دولت بی منطق و پیمان شکن است.
وی یادآور شد: ما از مواضع صریح و روشن دولت و وزارت امور خارجه در این موضوع برجام حمایت می کنیم و از مسئولان کشور می خواهیم در این خصوص کوتاه نیایند چون با خارج شدن آمریکا از برجام ما راحت می شویم.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: آمریکا تاکنون که در برجام بوده چه چیز به دست ما آمده جز اینکه مسئولان ما را بازی داده است.
مختاری یادآور شد: آمریکا یا باید مردانه در برجام بماند و به تعهداتش عمل کند و یا از برجام خارج شود تا تکلیف ما هم روشن شود و مسئولان ما هم باید هرگز وضعیت موجود را تحمل نکنند، اگر آمریکا از برجام خارج شود ما هم خارج می شویم و اگر خارج نشد این وضعیت را هرگز تحمل نکنند و در برابر رفتار پیمان شکنانه آمریکا اقدام بازدارنده و قاطع انجام دهند.
وی افزود: مسئولان و دولتمردان ما متوجه باشند که اروپا هم مثل آمریکا است، آنها نیز هم پیمان آمریکا هستند و اگر می بینیم که از برجام حمایت می کنند برای منافع خودشان است.
به گفته وی، تاریخ چند صد ساله گذشته کشور از وقتی پای اروپایی ها به کشور ما باز شده نشان دهنده این است که اروپا هم هرگز قابل اعتماد نیست.
وی یادآور شد: آنچه مسئولان دولتی ما را وادار کرد که تن به مذاکره دهند و مقام معظم رهبری هم برای اتمام حجت بر دوستان داخلی این موضوع را پذیرفتند این بود که مسئولان می گفتند که وضعیت مردم و اقتصاد آنها مطلوب نیست و برای برطرف شدن این رنج ها پای میز مذاکره رفتند.
وی تصریح کرد: امروز همه متوجه شدند که کلید رفع مشکلات اقتصادی ما در اقتصاد مقاومتی است و اروپا وآمریکا به دنبال نابودی ما هستند.
وی اضافه کرد: حمایت از تولید و کالای ایرانی و جلوگیری از ورود کالا و پرهیز از اشرافی گری و مدیریت جهادی تنها راه رفع مشکلات کشور است.
مختاری گفت: تجربه تاریخی نشان می دهد که مذاکره راه درست نیست چون دشمن با مذاکره قدم به قدم جلو آمده تا از ما یک ملت و دولت اسیر و ذلیل بسازند و از منافع خودمان یک لقمه هم جلو ما بیندازند اما کشور پیشرفت نمی کند.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی و تکیه بر نیروی انسانی خلاق و مبتکر داخلی و تعامل با کشورهای دیگر راه صحیح پیشرفت کشور است و مسئولان باید این را باور کنند که بدون تکیه بر آمریکا می شود راه حرکت انقلاب را باز کنیم و هرگز زیر بار ذلت اروپا و امریکا نرویم و از فرهنگ غنی اسلامی خود حمایت کنیم.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 15 اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ صدوق، افزود: این بزرگوار از ارکان شیعه است و با سفرهای بسیار اخبار اهل بیت(ع) را ثبت و ضبط کرد.
وی ادامه داد: دشمن تلاش کرده بین شیعیان اهل بیت(ع) و عالمان دین فاصله ایجاد کند، باید مراقب بود تا در دام دشمن نیفتیم.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: فردی ادعا می کند که حالت معنوی به او دست داده و مستقیما با امام زمان(عج) در ارتباط است و دیگر نیازی به مرجعیت و ولایت نیست، فرد دیگری ادعا می کند که من فرزند امام زمان(عج) هستم و دیگری می گوید که من یمانی ام این ادعاهای پوچ و بی منطق که گاهی از روی جهالت و گاهی از روی شیطنت با تحریک دشمن اهل بیت(ع) انجام می شود را باید مراقبت کرد.
مختاری گفت: همه باید با اتحاد در مرجعیت، پیرو ولایت فقیه باشم و تا ظهور امام زمان(عج) مسیر خود را از ولایت جدا نکنیم.
*7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.