به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری روز چهارشنبه در گردهمایی منتظران ظهور در حسینیه صاحب الزمان(عج) بیرجند افزود: معتقدان به ادیان مختلف و حتی غیر معتقدان و غیر مسلمان همه چنین امیدی دارند که روزی یک انسان صالح آمده و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.
وی اظهار کرد: اما این اعتقاد در تشیع شفاف تر و جامع تر است، ما معتقدیم ایشان انسانی آسمانی، عالم و معصوم از نسل پیامبر اسلام (ص) است که در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری به دنیا آمده است.
وی تصریح کرد: اعتقاد به مهدویت موضع قابل شک و تردید نیست مگر توسط خفاشانی که وجود خورشید را هم انکار می کنند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در دنیای اهل سنت هم اعتقاد به مهدی موعود به عنوان فرزندی از نسل پیغمبر(ص) وجود دارد و در طول تاریخ مدعیان مهدویت در بین اهل سنت وجود داشته که ادعا می کردند مهدی (عج) ما هستیم.
مختاری گفت: اگر ما به صورت عمیق و نه سطحی به حقیقت مهدویت نگاه کنیم حقیقتی سرشار از منبع انرژی است که اگر شیعه به درستی از این اعتقاد تبعیت کند همیشه در حرکت به سمت وضعیت ایده آل است.
وی افزود: باید زمینه لازم برای حضور آن غافله سالار بزرگ آسمانی را فراهم کنیم تا انسان را خدا به بهشت ببرد و این اعتقاد بسیار ارزشمند و امیدوار کننده است.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: نیمه شعبان فقط برای این نیست که جشنی گرفته شود، باید از این سرمایه در زندگی خود استفاده کنیم.
مختاری گفت: امروز دشمنان اسلام و قرآن با تحریم های چندین ساله برای کنترل شیعه تلاش زیادی کرده اند زیرا می دانند تنها جامعه پویا و فعالی که می تواند مثل سد پولادین در برابر تفکرات اومانیستی و مادی گرایی ایستادگی کند جامعه شیعه است.
وی افزود: استکبار می داند که از تفکر وهابیت کاری به غیر از نوکری بر نمی آید و از مسیحیت، یهود و زرتشت هم کاری ساخته نیست، تنها مکتبی که می تواند در برابر مکاتب مادی بایستد مکتب شیعه است.
وی یادآور شد: آنها تلاش دارند با قلدری و بی منطقی تمام شیعه را کنترل کنند چون اگر شرایط منطقی باشد تفکر شیعه پیروز است.
وی گفت: دشمن امروز به دنبال تفرقه است و صداهای زیادی به نام امام زمان(عج) و مهدویت در جوامع ایجاد کرده تا جامعه شیعه را متفرق کند.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: قرآن به ما آموخته به حرف کسانی گوش کنید که کارشناس دینی هستند و عمیقا در حوزه های علمیه دین شناس شده اند.
مختاری گفت: اینکه هر کسی در هر گوشه ای از جهان بگوید به من حالت معنوی دست داده و من با امام زمان(عج) ارتباط دارم این حرفی دروغ است، باید ببینیم این فرد کیست و از کجا آمده است، قرآن می فرماید هر کس ادعایی کند فورا نپذیرید و از او برهان بخواهید.
وی افزود: انتظار را که یک ارزش عالی و متعالی است و باید سازنده و امیدبخش باشد، دشمنان مغرض و یا دوستان ناآگاه آن را می خواهند به یک امر مخرب تبدیل کنند که ما بی غیرت شویم چون اگر درست به فلسفه انتظار نگاه نکنیم این امر مقدس انتظار به یک امر ویرانگر تبدیل می شود.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: مرحله اول انتظار مرحله اعتقادی بوده، باید معتقد باشیم امامی حاضر داریم که روزی می آید که قطب عالم امکان است، اظهار زبانی به انتظار مرحله دوم انتظار می باشد و انتظار علمی مرحله سوم است.
مختاری با اشاره به اینکه انتظار عملی یعنی بدانیم منتظر فردی هستیم که جامعه بشریت را اصلاح کند گفت: اصلاح قرار نیست با زور شمشیر باشد و حضرت مهدی ( عج) قرار نیست دریای خون راه بیندازد تا دیگران از ترس به ایشان بپیوندند.
وی افزود: اگر افراد از روی ترس به امام زمان(عج) بپیوندند، این نفاق و ترس است و ارزشی ندارد، قرار است آن مصلح بیاید و با میلیون ها انسان صالح که از قبل آماده موج آفرینی هستند موج انسانی در دنیا ایجاد می شود و همه جوامع بشری به ایشان می پیوندند.
*7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.